پرده سینما

فیلم های اکران دوم بهار مخاطب ندارند؛ جدیدترین آمار فروش فیلم های روی پرده

پرده سینما






 

 

 

آمار رسمی فروش فیلم های اکران دوم بهار در حالی اعلام شده است که نشان از آن دارد که استقبال مخاطبان از این فیلم ها یعنی پنج ستاره، متروپل و اشباح بسیار پایین بوده است.

 

نمایی از اشباحبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما فیلم سینمایی چ که سینمای سرگروهش به اشباح واگذار شده در تهران یک میلیارد و 300 میلیون تومان و در شهرستان یک میلیارد فروش کرده و در مجموع با در اختیار داشتن 30 سینما به فروش کلی دو میلیارد و 300 میلیون تومان دست یافته است.

در خلاصه داستان فیلم چ آمده است: در اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، دکتر مصطفی چمران (فریبرز عرب‌نیا) از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می‌کند به پاوه برود و درگیری داخلی به‌وجودآمده در آنجا را خاتمه دهد. سه رأس درگیری موردنظر را مردم پاوه، کردهای جدایی‌طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می‌دهند. چمران با تیکه بر نگاه عرفانی و بینش صلح‌جویانه‌اش، هم باید در برابر جسارت و میل به عدالت‌طلبی اصغر وصالی (بابک حمیدیان) به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و هم دکتر عنایتی (مهدی سلطانی) به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد. وصالی که جوانی پرشور است و روحیه‌ای انقلابی دارد صلح‌طلبی و میل چمران به جلوگیری از برخوردها و ملایمت او را به انفعال تعبیر می‌کند و مدام با او کشمکش دارد. تیمسار فلاحی (سعید راد) فرمانده نیروی زمینی ارتش هم در این میان نماینده نگرش دیگری به جنگ است و سعی می‌کند اوضاع را طبق تشخیص خود مدیریت کند. چمران همه تلاش‌اش را می‌کند که گروه‌های فکری و عقیدتی مختلف را به وحدت و رفتار عاقلانه تشویق کند. اما برخلاف پیش‌بینی‌های او نه عنایتی که رفیق قدیمی او نیز هست پیشنهاد صلح را می‌پذیرد و نه وصالی و همسنگرانش حاضر می‌شوند دست از مقاومت بردارند. بدین ترتیب چمران که دردی عارفانه را در دل تحمل می‌کند، دو روز سخت و طاقت‌فرسا را پشت سر می‌گذارد، در حالی‌که نیروهای معارض در حال تسخیر شهر هستند. تا این که به فرمان مستقیم امام خمینی نیروهای رزمی کافی از مرکز به سرعت به محل اعزام می‌شوند و درگیری‌ها پایان می‌یابد

همچنین فیلم سینمایی معراجی‌ها علیرغم آنکه سینمای سرگروهش را به متروپل واگذار کرده فروش کل آن به رقم 5 میلیارد و 410 میلیون تومان رسید که 2 میلیارد و 120 میلیون سهم تهران و 3 میلیارد و 290 میلیون سهم شهرستان‌ها بوده که فیلم ده‌نمکی همچنان 20 سینما را در کشور در اختیار دارد.

نمایی از متروپلبه گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در خلاصه داستان فیلم معراجی ها آمده است: محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شودو...

اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، مهران رجبی، پوراندخت مهیمین و غیره از جمله بازیگران این فیلم هستند.

بنا بر این گزارش لازم به ذکر است که پیش از این خبرهایی مبنی بر آمار فروش تصنعی این فیلم به دلیل اجبار دانش آموزان برخی از مدارس برای دیدن این فیلم منتشر شده بود.

فیلم سینمایی متروپل 45 سینما در کل کشور در اختیار دارد گفت: جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی در تهران 100 ودر شهرستان 40 میلیون و در مجموع 140 میلیون تومان فروش کرده است.

متروپل در جشنواره فیلم فجر نیز با واکنش بسیار منفی از سوی منتقدان و اهالی رسانه روبرو شده بود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: زن جوان بیوه‌ای برای فرار از دست عواملی که برای آزار او اجیر شده‌اند به سینمای متروکه‌ای که دو جوان آن را اداره می‌کنند پناه می‌برد.

طبق اعلام امیر سمواتی تهیه‌کننده پنج ستاره  با در اختیار داشتن 17 سینما 150 میلیون تومان در تهران فروش کرده است. لازم به ذکر است که فروش این فیلم در شهرستان ها نیز آغاز شده است.

نمایی از فیلم پنج ستارهحبیب اسماعیلی مدیر پخش رسانه مولود در خصوص آخرین رقم فروش دو فیلم طبقه حساس و زندگی جایی دیگری است مجموع فروش طبقه حساس با در اختیار داشتن 60 سینما به رقم 5 میلیارد و 750 میلیون تومان رسیده است که 3 میلیارد و 200 میلیون تومان سهم تهران و 2 میلیارد و 550 میلیون تومان سهم شهرستان‌ها است.

همچنین طبق اعلام اسماعیلی فیلم سینمایی زندگی جای دیگری است با در اختیار داشتن 32 سینما 380 میلیون در تهران و  110 میلیون در شهرستان و در مجموع 480 میلیون تومان فروش کرده است.

طبق اعلام احمد مختاری از دفتر هدایت فیلم اشباح به کارگردانی داریوش مهرجویی که از روز چهارشنبه سینمای آزادی به عنوان سینمای سرگروه را در اختیار گرفته پس از 9 روز با در اختیار داشتن 11 سینما در تهران و دو سینما در مشهد مقدس 57 میلیون در تهران و 8 میلیون در شهرستان و در مجموع 66 میلیون تومان فروش کرده است.

همچنین فیلم سینمایی خط ویژه به کارگردانی مصطفی کیایی با در اختیار داشتن 8 سینما در تهران و 45 سینما در شهرستان در مجموع 2 میلیارد و 97 میلیون تومان فروش کرده است که سهم تهران 1 میلیارد و 427 و شهرستان 670 میلیون تومان بوده است.


 تاريخ ارسال: 1393/3/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.