پرده سینما

فروش ۱۵ میلیاردی سینمای ما در بهار ۹۴

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بر اساس این آمار، سینمای ایران در بهار سال ۹۴ به لحاظ میزان فروش و افزایش تعداد مخاطب، روندی صعودی داشته است. بر همین اساس فروش فیلم های اکران شده در بهار سال ۹۴ با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، به بیش از ۱۵ میلیارد تومان رسید.

 

 

 -مجموع مخاطبان سینما در بهار سال 94، ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۸۷ نفر بوده است

 

-مجموع مخاطبان سینما در بهار سال 93، ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۹۰ نفر بوده است

 

-مجموع مخاطبان سینما در بهار  سال 92، دو میلیون و ۴۳۷ هزار و ۷۹۷ نفر بوده است

 

-مجموع مخاطبان سینما در بهار سال ۹۱ دو میلیون و ۳۲۹ هزار و ۲۲۷ نفر بوده است

 

گزارش آمار فروش ۱۵ میلیاردی سینمای ایران در فصل بهار و برگزاری نخستین کارگروه مشترک مالیاتی سینما با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی، خانه سینما و سازمان سینمایی از جمله اخبار سینمای ایران است.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه سینما شهر گزارش فروش سینماها و تعداد مخاطبان سینما را در ۴ سال اخیر منتشر کرد که بر اساس این آمار، سینمای ایران در بهار سال ۹۴ به لحاظ میزان فروش و افزایش تعداد مخاطب، روندی صعودی داشته است. بر همین اساس فروش فیلم های اکران شده در بهار سال ۹۴ با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، به بیش از ۱۵ میلیارد تومان رسید.

طبق آمار آثار نمایش داده شده در بهار ۱۳۹۴ در مجموع ۱۵۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۵ ریال بوده است. به این ترتیب که فیلم های نمایش داده شده در فروردین‌ماه سال جاری ۵۹ میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۳۷۵ ریال با یک میلیون و ۶۰ هزار و ۷۶۴ مخاطب، در اردیبهشت‌ماه، ۴۶ میلیارد و ۳۳۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۳۳۵ ریال با ۸۷۷ هزار و ۸۲۳ مخاطب و در خردادماه نیز ۴۸ میلیارد و ۷۴ میلیون و یک هزار و ۳۶۷ ریال فروش با ۸۶۹ هزار و ۷۰۰ نفر مخاطب داشته اند.

همچنین سینمای ایران در بهار امسال میزبان ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۸۷ نفر بوده است و این تعداد مخاطب در مقایسه با ۳ سال قبل روند رو به رشدی داشته است. این درحالی است که در بهار سال ۹۳ فروش سینما ۱۱۷ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۷۴۲ هزار ریال بوده و میزان فروش سینماها در ماه‌های فروردین‌، اردیبهشت و خرداد این سال به ترتیب ۶۱ میلیارد و ۶۵۷ میلیون و ۶۷۰ هزار ریال با یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۲۷۶ نفر مخاطب، ۳۲ میلیارد و ۶۰۷ میلیون و ۶۹۴ هزار ریال با ۷۹۹ هزار و ۷۸۳ نفر مخاطب و ۲۳ میلیارد و ۱۰۸ میلیون و ۳۷۸ هزار ریال با ۵۳۶ هزار و ۸۳۱ مخاطب بوده است و مجموع مخاطبان سینما در بهار این سال ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۸۹۰ نفر بوده است.

فروش فیلم های سینمایی در بهار سال ۹۲ در مجموع ۹۶ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۶۷۰ ریال بوده است. این فروش در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۴۹ میلیارد و ۸۹۶ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۵۰۰ ریال با یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۵۶ مخاطب، ۲۸ میلیارد و ۶۴۴ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۱۷۰ ریال با هزار و ۸۴۹ مخاطب و ۱۸ میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۸۴۹ هزار ریال با ۴۴۰ هزار و ۲۹۲ مخاطب بوده است.

عکس از امیر خلوصی. ایسناطبق آمار مجموع مخاطبان سینما در بهار این سال، دو میلیون و ۴۳۷ هزار و ۷۹۷ نفر بوده است.

بهار سال ۹۱ نیز مجموع فروش سینماهای کشور ۷۸ میلیارد و ۳۶۳ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۵۰ ریال بوده است. فروش این سال در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب ۴۷ میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۸۰۰ ریال با یک میلیون ۳۵۱ هزار و ۸۶۸ مخاطب، ۱۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۲۱۶ هزار ریال با ۵۴۴ هزار و ۲۳۰ مخاطب و ۱۳ میلیارد و ۹۶۷ و میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۰ ریال با ۴۳۳ هزار و ۱۲۹ مخاطب بوده است.

ضمن اینکه تعداد مخاطبان سینما در بهار سال ۹۱ نیز دو میلیون و ۳۲۹ هزار و ۲۲۷ نفر بوده است.

 

نخستین جلسه کارگروه مشترک مالیاتی سینما برگزار شد

 

نخستین کارگروه مشترک مالیاتی سینما با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی، خانه سینما و سازمان سینمایی با هدف تسهیل روند برخورداری اهالی سینما از معافیت مالیاتی و رسیدگی مسائل کلان سینما در حوزه امور مالیاتی دوشنبه ۲۵ خردادماه برگزار شد. نخستین کارگروه مشترک مالیاتی سینما با حضور نمایندگان سازمان امور مالیاتی، خانه سینما و سازمان سینمایی با هدف تسهیل روند برخورداری اهالی سینما از معافیت مالیاتی موضوع بند (ل) ماده ۱۳۹ و رسیدگی مسائل کلان سینما در حوزه امور مالیاتی دوشنبه ۲۵ خردادماه برگزار شد.

در این جلسه هماهنگی های لازم برای استقرار کارشناسان خبره سازمان امور مالیاتی در خانه سینما به منظور ارائه مشاوره در خصوص تکمیل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۳ در تیرماه سال جاری انجام شد. همچنین محمد علیزاده اهوازی بررسی لازم را برای تمرکز کلیه پرونده های مالیاتی سینما در محدوده فعالیتی اداره کل امور مالیاتی شهر و شهرستان های استان تهران (تهران، شمیرانات و شهرری) اعم از حقیقی و حقوقی در حوزه مالیاتی مرکز (میدان شعاع) انجام خواهد داد.

در این جلسه پیشنهاد شد در محدوده اختیارات سازمان امور مالیاتی، رسیدگی و تصمیم گیری در خصوص موارد خاص نظیر ارائه مساعدت در بخشودگی جریمه قابل بخشش، تقسیط، تدوین روش های مناسب اجرای قوانین و مقررات در حوزه سینما و سایر موارد مرتبط با کارگروه مشترک مالیاتی سینما تفویض شود.

 

همچنین مقرر شد درخواست ایجاد IP اختصاصی سینما برای تکمیل و ثبت اظهارنامه مالیاتی سینماگران از طریق معرفی و آموزش ۴ نفر از نمایندگان خانه سینما به ریاست سازمان امور مالیاتی کشور منعکس شود.

 در این جلسه همچنین پیشنهاد شد با توجه به محدودیت تحویل کد محرمانه اختصاصی به هر سینماگر و برگشت اکثریت آن به دلیل عدم حضور سینماگر و حضور آنان در پروژه های سینما، درخواست تحویل جمعی کدهای مذکور به خانه سینما و یا حوزه‌های مالیاتی مربوط به ریاست سازمان مالیاتی کشور منعکس شود به نحوی که از این طریق سینماگران نسبت به مراجعه و دریافت کدهای یاد شده اقدام کرده و از عدم تکمیل و تسلیم اظهارنامه مالیاتی در تیرماه سال جاری پیش‌گیری کنند.

بررسی نامه سازمان امور مالیاتی در خصوص مشکل مشاغل فنی سینما همچون فیلمبرداری، دوبلاژ و مونتاژ از دیگر اقدامات مطرح شده در این جلسه بود.

محمد علیزاده اهوازی معاون اداره کل امور مالیاتی شهر تهران، فرشته طائرپور و منوچهر محمدی به نمایندگی از خانه سینما، رمضانعلی حیدری خلیلی به نمایندگی از سازمان سینمایی و علیرضا فتاح میرزایی صاحب نظر در امور مالیاتی اعضای کارگروه مشترک مالیاتی سینما را تشکیل می‌دهند.


 تاريخ ارسال: 1394/4/3
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.