پرده سینما

سینماها بازند و فیلم‌ها هم «اِاِی!» می‌فروشند

پرده سینما

 

 


 

 

 

 

 

 

 

تهران- ایرنا- پس از چند بار باز و بسته شدن سینماها، حالا با تجربه موفق برگزاری جشنواره فیلم فجر سینماها همچنان فیلم اکران می‌کنند و فیلم‌ها هم هرچند اندک اما می‌فروشند.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، با بازگشایی چند باره سینماها این بار به نظر می‌رسد فیلمسازان هم به همین میزان استقبال مخاطب رضایت داده‌اند و سینماها نمایش فیلم‌های خود را از سر گرفته‌اند.

البته حوالی همین روزهای، اما سال گذشته بود که وقتی تب اکران نوروزی داشت داغ می‌شد به یک‌باره سر و کله‌ی این ویروس منحوسِ معروف پیدا شد و سینماها هم هی یک هفته، یک هفته تعطیل شد، تا شد یک سال.

 

فیلم شنای پروانه که تازه اکران شده بود و داشت خوب می فروخت از ادامه اکران به خاطر کم شدن استقبال انصراف داد. فیلم قاچاق شد و وضعیت اکران هم بهتر نشد که بدتر هم شد.

حالا یک سالی از همه ماجراها گذشته است و همه آدم‌های جهان هم انگار نگاهشان به دنیا تغییر کرده، سینماگرها هم از این قائده مستثنی نیستند. فیلمسازانی که رغبت چندانی به اکران فیلم‌های خود نداشتند حالا کم کم راضی به نمایش فیلم‌شان شده‌اند و دوباره رسیده‌ایم به بحث معروف اکران نوروزی.

مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش هم دیروز به ما گفته بود که تصمیم گیری درباره اکران نوروز مشروط به درخواست سینماگران است. یعنی هر سینماگری که علاقه به نمایش فیلم خود داشته باشد باید اعلام کند تا شورای صنفی نمایش تصمیم نهایی را بگیرد.

حالا هرچند تا نهایی شدن فیلم‌های اکران نوروزی چند روزی مانده بنابراین در ادامه نگاهی به میزان فروش فیلم‌ها در حال اکران می‌اندازیم. البته همین چند روز بعد از جشنواره فیلم فجر نشان می‌دهد هر چند فیلم‌ها قدیمی هستند، بجز شنای پروانه، اما استقبال هم چندان ناامید کننده نیست.

مثلا فیلم سینمایی شنای پروانه که فیلمیران پخش کننده آن است بعد از نمایش مجدد حالا ۱۵۴ هزار و ۱۳۶ بلیت فروخت است و تا کنون به فروش ۲ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومانی رسیده است.

دیگر فیلم اکران این روزها آقای سانسور با بازی محمدرضا فروتن است که این فیلم هم در مجموع ۷۱ هزار و ۲۴۷ بلیت فروخته است تا در مجموع فروش خود را به ۹۶۱ میلیون تومان برساند و در جدول پرفروش ها در جایگاه دوم قرار گیرد.

دیدن این فیلم جرم است هم که به تنهایی می‌تواند عنوان تازه‌ترین فیلم اکران را خود اختصاص بدهد تا کنون ۶۳ هزار و ۳۸۹ بلیت فروخته است که در مجموع فروش خود را به ۸۲۹ میلیون تومان رسانده است.

دیگر فیلم اکران این روزهای سینما زن‌ها فرشته‌اند ۲ است که ۵۹ هزار و ۵۹۵ بلیت فروخته است تا مجموع فروش خود را به ۷۵۱ میلیون تومان برساند و در رده چهارم قرار گرفته است.

پیشی میشی نماینده سینمای کودک نیز بعد از ۱۹ هفته نمایش ۲۱ هزار و ۴۲ بلیت فروخته است تا در مجموع فروش خود را به ۲۶۸ میلیون تومان برساند و پنجمین فیلم پرفروش لقب بگیرد.

بی حسی موضعی هم حالا خیلی وقت است که از اکران ‌آن گذشته اما باز هم کج‌دار و مریز می‌فروشد و میزان بلیت‌های فروخته شده‌ آن به ۱۸ هزار و ۱۰۹ رسیده و در مجموع نیز ۲۲۷ میلیون تومان فروخته است.

 

آبادان یازده ۶۰ به عنوان نماینده سینمای دفاع مقدس در این دوره از اکران نیز با فروش ۷ هزار و ۸۶۹ بلیت در مجموع فروش خود را به ۸۹ میلیون تومان رسانده و در جایگاه هفتمین فیلم پرفروش رسانده است.

حالا به نظر می‌رسد در این روزهای کرونا زده‌ی سینمای ایران همین فروش کج دار و مریز هم از خاموش شدن چراغ هنر هفتم بهتر است و مردم هم گاهی اگر بنای تفریح به سرشان زد حداقل سینما و دیدن فیلم را دارند.


 تاريخ ارسال: 1399/11/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.