پرده سینما

فروش «هابیت: ویرانی اسموگ» از مرز ۵۰۰ میلیون دلار گذشت

علی افتخاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هابیت: ویرانی اسموگفروش جهانی فیلم هابیت: ویرانی اسموگ به لطف استقبال تماشاگران غیرآمریکایی از مرز 500 میلیون دلار گذشت.

به گزارش خبرآنلاین، دومین فیلم سه‌گانه هابیت دو هفته پس از آغاز اکران جهانی به این موفقیت دست پیدا کرد.

هابیت: ویرانی اسموگ به کارگردانی پیتر جکسون از دو هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم آمریکای شمالی بوده است. این فیلم پنجشنبه فروش خود را در ایالات متحده و کانادا به 160 میلیون دلار رساند. هابیت: ویرانی اسموگ در چهاردهمین روز اکران در این بازار 10 میلیون دلار فروخت.

این فیلم در سطح بین‌المللی نیز در 57 بازار 340 میلیون دلار فروخته و بیشترین فروش را در بریتانیا داشته است. فروش «ویرانی اسموگ» در سطح بین‌المللی تقریبا برابر با فروش دو هفته اول «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» در سال گذشته است.

اولین فیلم هابیت در نهایت در سطح بین‌المللی 714 میلیون دلار و در آمریکای شمالی 303 میلیون دلار فروخت و اکنون نوزدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما و یکی از 20 فیلمی است که در بازار جهانی بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

هابیت: ویرانی اسموگ از 21 فوریه در چین و از 28 فوریه در ژاپن اکران می‌شود. 

مجموعه فیلم‌های هابیت تولید شرکت‌های نیولاین سینما، مترو گلدوین مه‌یر و برادران وارنر است. این فیلم‌ها پیش‌درآمدی بر ارباب حلقه‌ها، فانتری حماسی جی آر. آر. تالکین هستند که جکسون حدود یک دهه پیش از روی آن‌ها سه فیلم برنده اسکار ساخت. داستان هابیت 60 سال پیش از وقایع «ارباب حلقه‌ها» روی می‌دهد.

در ویرانی اسموگ، دورف‌ها، بیلبو و گندالف با موفقیت از کوه‌های میستی فرار کرده‌اند و بیلبو حلقه را به دست آورده است. آن‌ها باید به سفر خود ادامه بدهند تا کوه آبا و اجدادی خود از اسموگِ اژدها پس بگیرند.

مارتین فریمن، سر ایان مکلن، ریچارد آرمیتیج، ایوانجلین لیلی، لی پیس، مانو بنت، آیدان ترنر، بیلی کانلی، جیمز نسبیت، گراهام مک تاویش، اورلاندو بلوم، اندی سرکیس، الایجا وود، هوگو ویوینگ، کریستوفر لی، کیت بلانشت و بندیکت کامبربچ از بازیگران این فیلم هستند.

هابیت: رفت و برگشت فیلم سوم مجموعه هابیت 17 دسامبر 2014 اکران می‌شود.

 

 

ورایتی / 27 دسامبر / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1392/10/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.