پرده سینما

«هابیت‌: نبرد پنج سپاه» صدرنشین گیشه شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

هابیتفیلم «هابیت: نبرد پنج سپاه» به لطف فروش نزدیک به ۵۰ میلیون دلاری در سینماهای چین، صدرنشین فهرست هفتگی پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان شد. به گزارش ایسنا، قسمت سوم و نهایی مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی «هابیت» با عنوان کامل «هابیت: نبرد پنج سپاه» با فروش ۵۴/۳ میلیون دلاری در سینماهای ۶۱ کشور جهان توانست مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۶۱۶ میلیون دلار افزایش دهد که در این میان ۸۸۰۰ سالن سینمای چین با رقم زدن فروش ۴۹/۵ میلیون دلاری سهم به‌سزایی در صدرنشین شدن این فیلم فانتزی در گیشه جهان داشتند.

با این وجود سینماهای آلمان تاکنون با ثبت فروش نزدیک به ۸۰ میلیون دلار همچنان بهترین بازار خارجی فیلم جدید «هابیت» محسوب می‌شود و پس از آن انگلیس (۶۳/۷ میلیون دلار)، چین، فرانسه (۴۵/۷) و روسیه با ۳۰/۲ میلیون دلار از دیگر بازارهای موفق این فیلم پرطرفدار هستند. فیلم نامزد اسکار «تک‌تیرانداز آمریکایی» که در سینماهای آمریکای شمالی به فروش فوق‌العاده بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار در طول ۱۰ روز اکران خود دست یافته است، از این هفته در سینماهای ۱۷ کشور جهان به روی پرده رفت و ۱۷/۶ میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش خود در سینماهای کشورهای خارجی را به ۴۷/۵ میلیون دلار ارتقاء دهد.

این درام جنگی که با بازخوردهای متفاوتی به‌جهت مضمون حمایتگرانه‌اش از سیاست‌های آمریکا مواجه شده است بدون احتساب تورم هم‌اکنون پس از فیلم «نجات سرباز رایان» (۲۱۶ میلیون دلار) پرفروش‌ترین فیلم جنگی تاریخ در آمریکای شمالی‌ است و اخیراً از فروش ۱۹۸/۵ میلیون دلاری فیلم «پرل هاربر» ساخته «مایکل بی» نیز پیشی گرفته است. «تک‌تیرانداز آمریکایی» با فروش این هفته خود در گیشه بین‌المللی رکورد فروش ساخته‌های «کلینت ایستوود» در سوئد، نروژ، دانمارک، پرتغال و فیلیپین و هنگ‌کنگ را شکسته است.

قسمت سوم فیلم سینمایی اکشن «ربوده شده ۳» نیز به لطف فروش ۲۶/۳ میلیون دلاری در سینماهای ۵۷ کشور جهان، مجموع فروش خود را به رقمی بالغ بر ۱۵۱ میلیون دلار ارتقاء داد. این فیلم هیجانی با نقش‌آفرینی مجدد «لیام نیسون» در نقش اصلی، در این هفته فروش آغازین ۸/۲ میلیون دلاری را در سینماهای فرانسه تجربه کرد و در هفته اول نمایش خود در برزیل نیز ۲/۱ میلیون دلار در ۴۱۱ سالن سینما بدست آورد.

انیمیشن جدید «پنگوئن‌های ماداگاسکار» محصول کمپانی «دریم ورکس» نیز ۹ میلیون دلار از محل سینماهای ۳۱ کشور جهان به فروش خود اضافه کرد و فروش خود را به رقم ۲۴۰ میلیون دلار افزایش داد. «شب در موزه: راز مقبره» که یک هفته صدرنشین گیشه بین‌الملل بود نیز ۸/۷ میلیون دلار به فروش خود اضافه کرد و فیلم «خروج: خدایان و پادشاهان» ساخته جدید «ریدلی اسکات» نیز ۵/۲ میلیون دلار در ۳۱ کشور جهان به‌دست آورد تا مجموع فروش خود را به رقمی نزدیک به ۱۹۰ میلیون دلار برساند.

انیمیشن نامزد اسکار «قهرمان بزرگ ۶» نیز این هفته فروش آغازین ۶/۴ میلیون دلاری را در کره جنوبی تجربه کرد تا به سومین فیلم پرفروش کمپانی دیزنی پس از انیمیشن «منجمد» در این کشور آسیایی تبدیل شود. فیلم نامزد اسکار «تئوری همه‌چیز» (۷ میلیون دلار در ۲۵ کشور)، «ناشکسته» درام جنگی ساخته «آنجلینا جولی» (۳/۸ میلیون دلار در ۳۶ کشور جهان) و «خشم» ساخته جنگی «دیوید آیر» با بازی «برد پیت» (۲ میلیون دلار در ۱۵ کشور جهان) را در سینماهای جهان ثبت کردند.

 

 

برای خواندن نقد فیلم «هابیت: نبرد پنج سپاه» در پرده سینما، به لینک زیر مراجعه کنید:
     هم شادمانی، هم اندوه؛ نقد و بررسی «هابیت: نبرد پنج سپاه» ساخته‌ی پیتر جکسون


 تاريخ ارسال: 1393/11/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.