پرده سینما

کتاب بهمن فرمان آرا زندگی و آثار

مریم پزشکپور








بهمن فرمان آرا زندگی و آثار

به اهتمام: رضا درستکار/سعید عقیقی

به انضمام فيلمنامه کامل خانه ای روی آب

ناشر: نشر قطره-1381

روی جلد کتاب بهمن فرمان آرا، زندگی و آثار

کتابی فوق العاده درخشان نه تنها درباره یک فیلمساز مهم، بلکه درباره بخش مهمی از تاریخ سینمای ایران که مهجور مانده. کتاب شامل چهار بخش است. بخش اول با عنوان «سه دهه با بهمن فرمان آرا» بررسی دوران کاری فرمان آراست به قلم رضا درستکار. بخش دوم تحت عنوان «پنج فیلم، پنج روایت» بررسی پنج فیلم بهمن فرمان آرا به قلم سعید عقیقی می باشد. اما درخشان ترین بخش کتاب، سومین بخش آن است که دربرگيرنده گفتگوی طولانی این دو منتقد معتبر با بهمن فرمان آراست. بخشی به شدت جذاب و تکان دهنده که بازگوکننده گوشه های تاریک ولی بسیار مهمی از سینمای ایران است. گوشه هایی که فقط فرمان آرا در جریانش بوده و فقط او می توانسته به این گیرایی وصفشان کند. واپسین بخش کتاب فیلمنامه کامل خانه ای روی آب را در خود دارد به انضمام فیلمشناسی و عکس. خواندن این کتاب را به همه علاقمندان به تاریخ سینمای ایران توصیه می کنیم.

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/8/11
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>...:

بهترین بخش کتاب همان مصاحبه هایش هست.اگر گفته های فرمان آرا صحت داشته باشد باید به شجاعت و پشتکار و قدرت او بارها درود فرستاد.فارغ از اینکه چقدر با او ارتباط برقرار می کنیم.نقل قول او از دیدار با اشرف پهلوی و .. تکان دهنده بود.

1+0-

پنجشنبه 11 مهر 1392



>>>yasaman:

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bud. kheily khub bud

1+0-

سه‌شنبه 12 مرداد 1389



>>>mohama:

aks hay ketab kheili bad ast man khandeam, vali mataleb kheili khoob ast

1+0-

چهارشنبه 11 آذر 1388




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.