پرده سینما

پس از 25 سال، حقیقت تکان دهنده درباره فیلم «بازگشت به آینده»

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از بیست و پنج سال كه از تولید و نمایش عمومی اكشن ماجراجویانه بازگشت به آینده می‌گذرد، فاش شد كه بازیگر نقش كاراكتر اصلی فیلم، در ابتداء مایكل جی فاكس نبوده و بازیگر دیگری جلوی دوربین این فیلم رفته بود.

 

ایکل جی فاکس در بازگشت به آیندهنسخه دی‌وی‌دی جدید این فیلم سه قسمتی كه به مناسبت بیست و پنج ساله شدن آن به بازار می‌آید، واقعیت‌های پشت صحنه این فیلم را فاش می‌كند. انتخاب اول رابرت زمه‌كیس كارگردان سه گانه بازگشت به آینده برای ایفای نقش «مارتی مك‌فلای»، بازیگر جوان و گمنامی به نام اریک شولتز بوده است. شولتز پس از تست گریم جلوی دوربین رفته و حتی پنج هفته هم در نقش مارتی مك فلای بازی كرده است. اما زمه‌كیس كه بازی او را نپسندیده، و مایكل جی فاكس را جایگزین وی كرده است.

زمه‌كیس در طول فیلمبرداری به این نتیجه رسیده بود كه شولتز توانایی لازم را برای بازی در صحنه‌های كمدی فیلم ندارد و نمی‌تواند كمدی مورد نیاز فیلمنامه را در جلوی دوربین خلق كند. زمه کیس با پذیرش خسارت مربوط به صحنه‌هایی كه گرفته شده بود، كل آن صحنه‌ها را با حضور مایكل جی فاكس دوباره فیلمبرداری كرده است. در نسخه جدید دی وی دی فیلم صحنه‌هایی كه اریک شولتز بازی كرده، در یك فایل جداگانه قرار داده شده است و تماشاگران سینما می‌توانند با دیدن آنها تفاوت‌های بازی او و فوكس را ببینند.

شولتز در یک مصاحبه گفته است كنار گذاشته شدن او از این پروژه لطمه بزرگی به كارنامه حرفه‌ای‌اش زد. این درحالی است كه فاكس با بازی در این فیلم تبدیل به یک بازیگر سرشناس شد. او در این فیلم در نقش جوان فعال و پرجنب و جوشی به نام مارتی مك فلای ظاهر شد كه به كمك یك دانشمند نیمه دیوانه،یک ماشین زمان خلق می‌كنند و با آن می‌توانند به زمان‌های دور و نزدیک سفر كنند. سه قسمت مجموعه فیلم بازگشت به آینده در دهه هشتاد میلادی با استقبال تماشاگران سینما همراه شد و به صورت یك مجموعه فیلم موفق درآمد.

 

منبع: فارس

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/7/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.