پرده سینما

سرانجام عدم حضور ژان لوک گدار در مراسم اسكار قطعی شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در حالی كه جایزه اسكار افتخاری امسال قرار است به ژان لوک گدار و فرانسیس فورد كاپولا اعطاء شود، سرانجام عدم حضور گدار در این مراسم قطعی شد.

 

ژان لوک گداربه گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی كه از مدت‌ها پیش آكادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام كرده بود كه جایزه افتخاری این دوره از رقابت‌ها به ژان لوک گدار، كارگردان فرانسوی و فرانسیس فورد كاپولا كارگردان آمریكایی اعطاء خواهد شد، این كه گدار در این مراسم حاضر شود یا نه، مشخص نبود.

از طرفی گفته شد كه آنه ماری می‌ویله همسر ژان لوک گدار طی مصاحبه‌ای اعلام كرده بود كه گدار پیش از این فكر می‌كرده كه این تندیس در مراسم اصلی اسكار به او اعطاء می‌شود و هم‌‌اكنون كه فهمیده كه اسكار افتخاری طی مراسمی جداگانه در ماه نوامبر اعطاء می‌‌شود، برای حضور در این مراسم علاقه‌ای ندارد.

از سوی دیگر این بحث مطرح می‌شد كه گدار 79 ساله همواره یكی از منتقدان هالیوود بوده و هیچ‌گاه با این صنعت سینمایی رابطه خوبی نداشته است. همچنین در اخبار آمده بود كه او به این دلیل كه به شدت به سیگار وابسته است، همواره از سفر با هواپیما به خاطر ممنوعیت دخانیات خودداری كرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرانجام پس از گذشت چند ماه از این موضوع، آكادمی اسكار اعلام كرد كه گدار طی نامه‌ای از آكادمی به خاطر این جایزه تشكر فراوان كرده ولی در ضمن، اعلام كرده كه شخصاً تانوایی شركت در این مراسم را نخواهد داشت، به همین خاطر آكادمی اسكار اعلام كرد كه پس برگزاری مراسم 13 نوامبر (22 آبان)، این تندیس به سوئیس، محل اقامت این كارگردان منتقل خواهد شد.


 تاريخ ارسال: 1389/8/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.