پرده سینما

ابقای محمدمهدی عسگرپور در مدیرعاملی خانه سینما

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

*محمد مهدی عسگرپور به‌عنوان یازدهمین مدیرعامل خانه سینما، برای دومین‌بار به‌عنوان مدیر عامل خانه سینما انتخاب شد. پیش از عسگرپور سكان مدیریت خانه سینما را منوچهر عسگری‌نسب، محمدآقاجانی، تورج منصوری، احمدرضا درویش، یدالله صمدی، منوچهر محمدی، ابوالحسن داودی، سید ضیا هاشمی و رضا میركریمی، برعهده داشتند.

 

*توحیدی: ما به اندازه كافی از اختلافات زیان دیده‌ایم، امیدواریم به كارهای اصلی برسیم و با آرامش و صبوری و دست به دست هم مشكلات را حل كنیم.

 

 

محمدمهدی عسگرپورشامگاه گذشته ـ 21 آذر ماه ـ با برگزاری مجمع عمومی خانه سینما با حضور 27 نماینده از 29 صنف سینمایی، هیات مدیره جدید خانه سینما انتخاب شدند و سپس با تشكیل اولین جلسه، محمدمهدی عسگرپور را به‌عنوان‌مدیرعامل خانه سینما ابقاء كردند.

فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره جدید خانه سینما هم در توضیحات بیشتر جلسه دیشب گفت:در اولین جلسه هیات مدیره خانه سینما پس از برگزاری انتخابات داخلی هیات‌مدیره، هیات مدیره جدید، آقای عسگرپور را به عنوان مدیرعامل خانه سینما ابقاء كردند.

سخنگوی خانه سینما در پاسخ به اینكه چرا اولین جلسه هیات مدیره جدید برای انتخاب مدیرعامل خانه سینما بلافاصله بعد از مجمع عمومی دیشب برگزار شد هم پاسخ داد:پس از برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره، اولین جلسه را به خاطر سفر آقای تورج منصوری دیشب برگزار كردیم. وی ادامه داد:تورج منصوری امروز برای پیگیری امور پس‌تولید فیلم جنوب آسمانی عازم لبنان است و تا مدتی در تهران نخواهد بود، بنابراین بلافاصله بعد از مجمع عمومی،هیات مدیره جدید تشكیل جلسه داد.

توحیدی درباره چیدمان هیات مدیره جدید هم توضیح داد:بنده به عنوان رییس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما، امیر اثباتی‌ نائب ریس هیات مدیره، ابراهیم مختاری دبیر هیات مدیره در جلسه دیشب انتخاب شدیم و اعضاء هیات مدیره بر ابقاء محمد مهدی عسگرپور به عنوان مدیر عامل خانه سینما تصمیم گرفتند.

وی تصریح كرد:مطابق اساسنامه جدید خانه سینما، هیات مدیره منتخب پس از انتخاب از تاریخ اولین جلسه به مدت یك ماه وقت دارند نسبت به انتخاب مدیرعامل خانه سینما اقدام بكنند و دوباره تاكید می‌كنم با توجه به اینكه امروز آقای منصوری عازم لبنان بودند و قصد داشتیم از نظرات ایشان به عنوان یكی از سینماگرانی كه سابقه طولانی در مدیریت صنفی و خانه سینما دارند استفاده بكنیم، اولین جلسه هیات مدیره را بلافاصله بعد از پایان مجمع عمومی برگزار كردیم كه تا حدود 12 شب طول كشید.

فرهاد توحیدی. عکس از الهام عبدلی. سایت پرده سینمافرهاد توحیدی در پاسخ به اینكه نمایندگان تهیه‌كنندگان در مجمع عمومی چگونه حضور داشتند، توضیح داد: دو تن از اعضای شورای‌عالی به عنوان ناظر شركت كردند و دوستانی از اتحادیه تهیه‌كنندگان به خانه سینما آمده بودند كه با آنها گفتگو كردیم و خواهش كردیم آرامش را حفظ كنند وآنها نیز همكاری كردند و خانه سینما را ترک كردند. همین‌جا لازم است از آنها تشكر كنم كه همكاری كردند تا مجمع عمومی در كمال آرامش برگزار شود.

سخنگوی خانه سینما تصریح كرد: مجمع عمومی دیشب جزو معدود جلساتی بود كه با آرامش بی‌نظیری برگزار شد و دوستان در كمال انصاف انتقاداتشان را مطرح كردند، به‌خصوص آقای الوند رییس كانون كارگردانان و شورای مركزی این كانون با اقدام به موقع و در خور تقدیرشان كه به مجمع عمومی بازگشتند و حمایت كردند حضور پرباری داشتند. همچنین دیشب آقایان الوند و درمنش مطالبی را مطرح كردند كه برای هیات مدیره آتی خانه سینما مفید و كارساز است. توحیدی با اشاره به حضور پررنگ اصناف در مجمع عمومی دیشب ادامه داد: رای‌گیری به عمل آمده و آرای اخذ شده از حضور 27 صنف حكایت دارد كه اگر تعداد و تركیب آراء را توجه كنیم، معلوم می‌شود چه اتفاق نظر و چه وحدتی بین صنوف حاكم بوده است كه این ناشی از بحث‌های فراوانی است كه صنوف با یكدیگر داشتند. شاید این مجمع به پشتوانه ده‌ها ساعت بحث‌های كارشناسی تشكیل شد و از همین جهت بود كه بسیار منظم و مرتب بود.

رییس هیات مدیره خانه سینما، اقدام مهم مجمع عمومی را تشكیل كارگروهی برای اصلاح ساختار خانه سینما دانست و افزود: تشكیل كارگروهی برای اصلاح ساختار خانه سینما به تصویب حاضران در مجمع عمومی رسید و مجمع عمومی بر این موضوع تاكید كرد كه هر نوع اصلاح ساختاری امری درون‌زا و مربوط به صنوف عضو در خانه سینماست. هیات مدیره نیز موظف شد، طی نظرخواهی از تمام صنوف برای معرفی خبرگان‌اش برای شركت در این كارگروه‌ها فعالیت كند.

وی همچنین از همه‌ی صنوف خانه سینما به خاطر ابراز اعتمادی كه به منتخبان صنوف داشتند تشكر كرد و گفت: آنچه برنامه كاری هیات مدیره دوازدهم خانه سینما خواهد بود، رسیدگی به امور رفاهی، صنفی و معیشتی اعضای بزرگوار خانه سینما خواهد بود، امیدواریم با كمك همه مسوولان ذیربط در این زمینه اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

توحیدی در پاسخ به اینكه پیش‌بینی شما از روند تعامل خانه سینما با معاونت سینمایی چیست، گفت: همان موقع هم اعلام كردیم آماده همكاری هستیم و اختلاف نظرها را طبیعی می‌دانیم. وی ادامه داد: امیدواریم با حضور نیروهای تازه‌نفس در هیات مدیره خانه سینما كه هر یك از پشتوانه و سابقه طولانی صنفی و شخصیت والای هنری برخوردارند، با تفاهم كار صنفی ادامه پیدا بكند و تغییرات در هیات مدیره برای كمك به ایجاد فضایی تازه در جهت همدلی و همگرایی در خانواده سینما باشد.

توحیدی تصریح كرد:ما به اندازه كافی از اختلافات زیان دیده‌ایم، امیدواریم به كارهای اصلی برسیم و با آرامش و صبوری و دست به دست هم مشكلات را حل كنیم.

توحیدی در پاسخ به اینكه جلسه بعدی هیات مدیره چه زمانی برگزار می‌شود، خبر داد: جلسه دوم هیات مدیره فردا ـ 23 آذر ماه ـ برگزار می‌شود و دستور جلسه انتخاب اعضاء كارگروه اصلاح ساختار خانه سینما است.

 

منبع: ایسنا

 

 

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/9/22
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.