پرده سینما

«قوی سیاه» در 12 رشته نامزد دریافت جایزه شد

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

قوی سیاه در 12 رشته نامزد دریافت جایزه از انجمن منتقدان و پخش فیلم (BFCA) شد.

 

ناتالی پورتمن در قوی سیاهقوی سیاه به كارگردانی دارن آرونوفسكی چندی پیش توانست جایزه شیر طلایی این دوره از جشنواره فیلم ونیز را در بخش بهترین فیلم دریافت كند.

بنابر اعلام ورایتی، فیلم‌های سخنرانی پادشاه با بازی كالین فیرت و شهامت اثر برادران كوئن با نامزدی در 11 رشته برای تصاحب جوایز از جدی‌ترین رقبای این فیلم در بین برگزیدگان انجمن منتقدان و پخش فیلم ( Broadcast Film Critics Assn) هستند.

قوی سیاه در رشته بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن، بهترین زن نقش مكمل، بهترین كارگردانی برای آرنوفسكی و بهترین فیلمنامه نوشته مارك هیمن و آندرز هینز نامزد دریافت جایزه است.

داستان فیلم قوی سیاه درباره بالرینی به نام نینا با بازی ناتالی پورتمن است که با مادرش در نیویورک زندگی می‌کند. اورقصنده توانایی است اما «مری او» تصمیم می‌گیرد که رقیب وی با بازی (میلا كانیز) را برای مراسم افتتاحیه انتخاب کند که این تصمیم ماجراهایی را به دنبال خواهد داشت. وینسنت كسل، وینونا رایدر، باربارا هرشی، ناتالی پورتمن و میلا كانیز ایفاگران نقش‌های اصلی فیلم آرنوفسكی هستند.

بنابراین گزارش، فیلمبرداری این اثر از اواخر پاییز سال گذشته در نیویورک آغاز شده بود. نام قوی سیاه، اشاره به اتفاقات بسیار نادر و مهمی دارد که بطور معمول کسی انتظار وقوع آنها را ندارد. آرنوفسكی چهل ساله با وجودی که فقط چند فیلم از جمله پی و مرثیه‌ای برای یک رویا را در کارنامه خود دارد اما آثارش بسیار مورد توجه منتقدین، و علاقمندان حرفه‌ای سینما قرار گرفته است. آرنوفسكی به خاطر ساخت فیلم کشتی‌گیر موفق به دریافت شیر طلای جشنواره فیلم ونیز شده است.

 

منبع: ایسنا

 


 تاريخ ارسال: 1389/9/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.