پرده سینما

پس از سی وسه سال، اثر دیگری از ایرج پزشکزاد بر پرده سینما

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

محمد رضا اعلامی ماشالله خان در دربار هارون الرشید را می سازد

 

ایرج پزشکزادفارس - محمدرضا اعلامی نسبت به صدور پروانه ساخت مجدد ماشاءالله خان در دربارهارون الرشید در مدیریت جدید سینما اظهار امیدواری كرد.

محمدرضا اعلامی در این باره گفت: همچنان در صدد هستیم تا فیلم سینمایی ماشاءالله خان در دربارهارون الرشید را بر اساس رمان ایرج پزشکزاد به تولید برسانیم ولی متأسفانه مشكلاتی بوجود آمد كه ساخت آن را به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: امیدوارم این پروژه امسال وارد روند تولید شود. فیلمنامه اثر آماده است و حتی بخشی از پیش‌تولید نیز انجام شد ولی مدت اعتبار پروانه ساخت، تمام شد و در مدیریت قبلی سینما، تمدید نشد، كه قرار است در مدیریت جدید، تمدید شود و انشاءالله وارد مرحله تولید می‌شویم.

اعلامی گفت: پس از بهبود كامل «مرتضی شایسته»، تهیه‌كننده فیلم، روند كار را ادامه می‌دهیم رایزنی‌هایی با مدیران جدید سینما در این رابطه صورت گرفته است.

وی كه تله فیلم گمشدگان را كارگردانی خواهد كرد، افزود: در این فاصله تله فیلم گمشدگان را خواهم ساخت كه در مرحله پیش‌تولید است و حضور كیهان ملكی و رحمان باقریان قطعی شده است و در صدد انتخاب بازیگر اصلی هستیم.

این تله فیلم كه در مجموعه 10 عكس انقلاب قرار دارد، براساس یكی از عكس‌های گرفته شده از دوران انقلاب، ساخته خواهد شد. بهروز خوشرزم تهیه‌كنندگی این مجموعه تله فیلم را برعهده دارد.

رمان «ماشاءالله خان در دربار هارون‌الرشید» در سال ۱۳۳۷ منتشر شد و این نخستین رمان ایرج پزشکزاد طنزپرداز شهیر دهه 40 و 50 است. بعدها پزشك‌زاد با نگارش قصه‌هایی چون «دایی جان ناپلئون» (۱۳۴۹)  به شهرت رسید و او پیش از انقلاب نیز موفق شد نمایشنامه «ادب مرد به ز دولت اوست تحریر شد» (۱۳۵۲) را به نگارش درآورد.

پزشکزاد در باره بیوگرافی خودش به طور خلاصه می گوید: «از پدری پزشک و مادری معلم به دنیا آمدم. تحصیلات ابتدایی و متوسطه در تهران و تحصیلات عالیه را در فرانسه در رشته حقوق گذراندم. بعد از فارغ التحصیلی به استخدام وزارت امور خارجه درآمدم و به عنوان دیپلمات تا انقلاب در اونجا کار کردم. بعد از انقلاب از کار اخراج شدم بطوری که حتی حقوق بازنشستگیم شامل حالم نشد. بعد از آن به فرانسه برگشتم و به کار روزنامه نگاری و قلم زنی و نوشتن اراجیف! مشغول شدم.»

 

در همین رابطه بخوانید

 

محمدرضا اعلامی درگذشت

محمدرضا اعلامی تا خاک بدرقه شد

مرتضی شایسته: کارگردان «ماشاالله خان...» پس از چهلم مرحوم اعلامی معرفی می شود


 تاريخ ارسال: 1388/8/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>vishtasb:

agar emkan darad maghalat iraj pezeshkzad ra baraye ma rooye site bezarin chon ma moteasefane be joz 2 roman mashhoore ishan karhaye digareshan ra nakhandeim

0+0-

يكشنبه 24 آبان 1388




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.