پرده سینما

نانی مورتی جدایی نادر از سیمین را برای اكران عمومی در ایتالیا خرید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساره بیات در جدایی نادر از سیمین

نانی مورتی، كارگردان نام‌دار سینمای جهان، حق توزیع و پخش جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی را در ایتالیا خریداری كرد. به گزارش ایسنا، كمپانی ساچر فیلم (sacher film ) متعلق به نانی مورتی حق پخش و نمایش عمومی فیلم جدایی نادر از سیمین را در ایتالیا خریداری كرد. این كمپانی تصمیم دارد جدایی نادر از سیمین را در ماه ژوئن (خرداد ماه ) به‌طور گسترده در سینماهای ایتالیا به نمایش درآورد.

جدایی نادر از سیمین كه برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران از شصت‌ویكمین جشنواره‌ فیلم برلین است، طبق برنامه زمانی اعلام شده از روز 8 ژوئن (18 خرداد سال آینده) در سینماهای فرانسه و 14 جولای (4 تیر سال آینده) در سینماهای آلمان اكران عمومی خواهد شد. این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، كیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

بنا بر این گزارش، كمپانی ساچر فیلم در سال 1987 توسط نانی مورتی، كارگردان سرشناس ایتالیایی راه‌اندازی شد كه با فیلم اتاق پسر در سال 2001 جایزه نخل طلای جشنواره كن را كسب كرد. مورتی در سال 1994 با فیلم خاطرات عزیز بهترین كارگردان جشنواره كن شد، در سال 2004 جایزه كالسكه طلایی كن را به‌دست آورد و در سال 2009 با فیلم سوسمار جایزه شهر رم جشنواره كن را گرفت. او در سال 1986 جایزه خرس نقره‌ای برلین را برای فیلم توده تمام شده است كسب كرد، وی در سال 1994 برای فیلم خاطرات عزیز جایزه فیپرشی را از جوایز فیلم اروپا گرفت و در سال 1981 برای فیلم رویاهای طلایی جایزه ویژه هیأت‌داوران جشنواره ونیز را گرفت.

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1389/12/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.