پرده سینما

ارتباط مستقل اتحادیه تهیه کنندگان خانه سینما با معاونت سینمایی شکل می گیرد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیدضیاء هاشمی با اشاره به خدمات مالیاتی و بیمه‌ای اتحادیه تهیه‌كنندگان سینمای ایران به صنوف مختلف سینما، گفت: فعالیت «خانه سینما» متاسفانه امروز به تخریب صنوف منجر می‌شود. هیئت مدیره خانه سینما باید با تدبیر سرمنشاء این اختلافات را از بین ببرد تا آحاد سینما به وحدت برسند.

 

سید ضیاء هاشمی رئیس اتحادیه تهیه‌كنندگان سینمای ایران (صنف واحد تهیه‌كنندگی) در گفت‌وگو با فارس درباره نحوه ارایه خدمات مالیاتی رایگان به صنوف مختلف سینما گفت: تفاهم نامه بین صنف و معاونت سینمایی طی روزهای آینده به امضاء خواهد رسید.

 

* مشكلات مالیاتی صنوف مختلف سینما با مشاوره‌ها حل می‌شود

 

هاشمی گفت: ما در حال حاضر از یك مشاور ارشد مالیاتی دعوت كرده‌ایم تا با صنف همكاری كنند. ظرف روزهای آتی از كاركنان بازنشسته اداره مالیات كشور دعوت به عمل می‌آوریم تا در یك تیم كارشناسی بتوانند مشاوره‌های رایگان به اصناف مختلف سینمایی بدهند و مشكلات مالیاتی صنوف مختلف سینما با مشاوره‌ها مرتفع شود.

وی در ادامه افزود: علاوه بر مالیات مشاوره بیمه را نیز در دستور كار اتحادیه تهیه‌كنندگان سینمای ایران قرار دادیم تا یك تیم كارشناسی بیمه نیز بتواند درباره بیمه‌های تكلیفی كه بیشتر تهیه‌كنندگان با آن درگیر هستند، مشاوره‌های لازم را به افراد بدهند. برخی از تهیه‌كنندگان به دلیل عدم آگاهی از راهكارهای قانونی اكثراً با مشكلات بیمه‌ای در دفاتر مواجه هستند كه با مشاور‌ه با كارشناسان می‌توانند براین مشكلات فائق آمده و از تخفیفات ویژه بیمه نیز بهره‌مند شود.

رئیس اتحادیه تهیه‌كنندگان سینمای ایران در ادامه افزود: ساختمانی كه الان در اختیار صنف قرار داد فضای كوچكی است كه ظرف یك یا دو هفته آینده ساختمان این صنف تغییر خواهد كرد و تمام خدمات در یك مكان مشخص (كه به زودی اعلام خواهیم كرد) به دوستان اصناف مختلف سینما ارایه خواهد شد.

 

* شورایعالی تهیه‌كنندگان در «خانه سینما» رسمی است اما مشكل در فعالیت‌های خانه سینما است!

 

سید ضیاء هاشمی در ادامه به فعالیت شورایعالی تهیه‌كنندگان كه خود را «تنها عضو رسمی تهیه‌كنندگی خانه سینما» می‌داند، اشاره كرد و گفت: تعدادی از تهیه‌كنندگان كه قابل اعتناء و احترام هستند با عنوان شورایعالی تهیه‌كنندگان به عنوان تنها عضو رسمی تهیه‌كنندگی خانه سینما فعالیت می‌كنند اما اصولاً فعالیت‌های خانه سینما مشكل دارد و هدفمند نیست. متاسفانه فعالیت‌های خانه سینما نه تنها صنفی نیست بلكه به تخریب صنوف منجر می‌شود. ما اختلافات عمیقی در این خصوص با خانه سینما پیدا كرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: هیئت مدیره خانه سینما باید با تدبیر سرمنشاء این اختلافات را از بین ببرد تا آحاد سینما به وحدت برسند. اختلافات آسیب به اصل سینما می‌رساند و سال‌ها زمان می‌برد تا صدماتی كه به پیكره سینما وارد می‌شود، ترمیم شود. باید این لجبازی‌ها را كنار بگذاریم و هیئت مدیره خانه سینما اختلافاتی را كه اتفاقاً ریشه‌ای هم نیستند، ازبین ببرد تا بیش از این به سینما صدمه وارد نشود.

 


 تاريخ ارسال: 1390/1/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.