پرده سینما

نمایش مستند «ایران،جنوب غربی» در روز جهانی محیط زیست در بارسلونا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

نمایی از مستند «ایران جنوب غربی»به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شركت سینمایی بهنام، فیلم مستند ایران، جنوب غربی به كارگردانی محمدرضا فرطوسی در بخش رسمی هجدهمین دوره  جشنواره بین المللی فیلم فیكما در شهر بارسلونای اسپانیا به نمایش درمی آید

در سال 2001 برنامه محیط زیست سازمان ملل UNEP  رسما به ایران هشدار داد كه در جنوب غربی ایران فاجعه ای در مقیاس بزرگترین فجایع زیست محیطی تاریخ بشریت در حال وقوع است . مستند ایران ، جنوب غربی  با این نوشته آغاز می شود و ما را با خود به یكی از زیباترین و منحصر به فرد ترین  تالابهای جهان یعنی هورالعظیم می برد و از خشک شدن بیش از نود درصد آن به دلیل سازه های بشری می گوید. اما باقیمانده اندک تالاب همچنان زیبایی سحر انگیزی دارد

ایران، جنوب غربی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران با 24 فیلم دیگر از كشورهای آمریكا، اسپانیا، فرانسه، كانادا، انگلیس، استرالیا، سوییس، سوئد و چند كشور دیگر برای تصاحب جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت می پردازد.

جشنواره بین المللی فیلمهای «فیكما» یكی از بزرگترین و مهمترین جشنواره های محیط زیست در جهان می باشد كه نشان «پرنس آوارد» را از اتحادیه اروپا دریافت كرده است و هجدهمین  دوره خود را  با شعار «هنگامی كه واقعیت از خیال  پیشی می گیرد» آغاز خواهد كرد.

این جشنواره با حمایت برنامه محیط زیست سازمان ملل، موسسه نشنال جئوگرافیك و موسسه دیسكاوری و كانالهای تلویزیونی   HBO،TVE، Odyssey ، Arte  از 1 تا 8 ژوئن در شش سینمای شهر بارسلونا و همزمان در شهرهای مادرید و الپارت برگزار می شود.

بعد از جشنواره ساراگوسا این دومین حضور این فیلم دراسپانیا خواهد بود كه در تاریخ 5 ژوئن یعنی روز جهانی محیط زیست نمایش داده می شود. ایران ، جنوب غربی پیش از این توانسته بود تقدیر ویژه هیئت داوران جشنواره توراستراوا جمهوری چک را كسب کند.


 تاريخ ارسال: 1390/3/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.