پرده سینما

بهترین فیلم‌های گنگستری تاریخ سینما معرفی شدند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم كازینو محصول 1995 به كارگردانی مارتین اسكورسیزی عنوان بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما را كسب كرد.

 

رابرت دنیرو در فیلم کازینوبه گزارش ایسنا نشریه سینمایی اسكرین امروز در گزارشی فهرست بهترین فیلم‌های گنگستری تاریخ سینما را منتشر كرد كه فیلم كازینو مارتین اسكورسیزی در رتبه اول قرار دارد.

این فیلم با نقش آفرینی رابرت دنیرو، جو پشی و شارون استون نامزد جایزه اسكار بهترین بازیگر زن (شارون استون) بود كه وی در جوایز گلدن گلوب این جایزه را كسب كرد. این فیلم با بودجه 56 میلیون دلاری فروش جهانی 116 میلیون دلاری را كسب كرد.

فیلم رفقای خوب ساخته معروف مارتین اسكورسیزی محصول 1990 در رتبه دوم دیده می‌شود. این فیلم با نقش‌آفرینی رابرت دنیرو و جو پوچی نامزد 6 جایزه اسكار و برنده اسكار بهترین بازیگر مرد (جو پوچی) بود كه در جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر نقره‌ای را به‌دست آورد.

فیلم روزی روزگاری در آمریكا ساخته سرجیو لئونه محصول 1984 در مكان سوم بهترین فیلم‌های گنگستری تاریخ سینما قرار دارد. این فیلم که باز هم رابرت دنیرو  در آن نقش آفرینی می کند آخرین فیلم لئونه است، داستان چند کودک در محله یهودی‌هاست كه شبکه‌ گنگستری مخصوص خود را می‌سازند و کم‌کم فعالیت خود را گسترده می‌کنند، تا اینکه شبکه‌های بزرگ‌تر اقدام به نابودی آنها می‌کنند و دیوید آرونسون به زندان می‌افتد. چند سال بعد دیوید آزاد می‌شود رفقای او که حالا گنگسترهای حرفه‌ای شده‌اند او را به گروه خود دعوت می‌کنند.

فیلم پدرخوانده محصول سال 1972 به كارگردانی فرانسیس فورد كاپولا در مكان چهارم این فهرست دیده می‌شود. این فیلم با نقش‌آفرینی مارلون براندو، آل پاچینو و رابرت دووال داستان یك خانواده مافیایی به‌نام کورلئونه است. پدرخوانده موفق به كسب سه جایزه اسكار بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)،‌ بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد. این فیلم با بودجه شش میلیون دلاری ساخته شد، اما فروش جهانی 245 میلیون دلار را به‌دست آورد.

نكته جالب درباره این فهرست اینكه رابرت دنیرو، بازیگر سرسناش هالیوود در هر سه فیلم اول این فهرست، كازینو، رفقای خوب و روزی روزگاری در آمریكا نقش آفرینی داشته است.

دنیرو سابقه طولانی در بازی در فیلم‌های مارتین اسكورسیزی دارد و در سال 2008 جایزه‌ «دوربین طلایی» برلین را به‌پاس یك عمر حضور جاودانه در سینمای جهان از دستان اسكورسیزی دریافت كرد.

دنیرو بزرگ‌ترین افتخارات سینمایی‌اش را مرهون بازی در فیلم‌های اسكورسیزی است. وی برای فیلم راننده تاكسی نامزد اسكار شد و دومین جایزه اسكار خود را با فیلم گاو خشمگین به‌دست آورد و در سال 1992 با فیلم تنگه وحشت برای ششمین‌بار نامزدی اسكار را تجربه كرد.

پس از فیلم خیابان‌های پایین‌شهر، دنیرو همكاری‌اش را با اسكورسیزی در فیلم‌های موفقی چون راننده تاكسی (1976)، نیویورک، نیویورک (1977)، گاو خشمگین (1980)، سلطان كمدی (1983)، رفقای خوب (1990)، تنگه وحشت (1991) و كازینو (1995) ادامه داد.

دنیرو 67 ساله تاكنون در 80 فیلم سینمایی بازی كرده و افتخارات فراوانی به دست آورده است. وی در سال 1981برای فیلم گاو خشمگین بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال 1993 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال 2000 جایزه یك عمر دستاورد سینمایی سن‌سباستین را گرفت و در سال 2008 جایزه مشاركت چشم‌گیر در صنعت سینما را از كارلووی‌واری دریافت كرد.

رابرت دنیرو كه امسال ریاست هات داوران جشنواره فیلم كن را برعهده داشت، اولین بازیگر سینما نام گرفت كه با فیلمی كه اكثراً دیالوگ‌های غیرانگلیسی داشت، موفق به كسب اسكار می‌شد. او به‌همراه مارلون براندو كه نقش «دون ویتو پیر» را در پدرخوانده بازی كرد، تنها بازیگران سینما هستند كه برای بازی در نقش یک شخصیت، جایزه اسكار گرفته‌اند.

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/5/17
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>شریعتی:

به نظر من اگر ترتیب این فهرست چهارتایی برعکس می شد به مراتب قابل قبول تر بود!

0+0-

سه‌شنبه 18 مرداد 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.