پرده سینما

شمقدری: راهكاری ارائه شود تا هیچ‌كس نتواند به راحتی دیگران را متهم به سرقت هنری نماید

پرده سینما

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون امور سینمایی طی دستوری به مدیر كل نظارت و ارزشیابی خواست تا سریعاً راهكاری مطرح و ارائه شود تا هیچكس نتواند به این راحتی دیگران را متهم به سرقت هنری و ادبی بنماید.

 

جواد شمقدریبه گزارش فارس به نقل از روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن دستور معاون امور سینمایی به علیرضا سجاد پور مدیر كل اداره نظارت و ارزشیابی بر سینمای حرفه‌ای به شرح ذیل است:

طی یک ماه اخیر سه نفر مدعی شده‌اند كه فیلم‌های ساخته شده بر اساس نوشته آنان است. فارغ از صحت و سقم این ادعاها به نظر می‌رسد طرح اینگونه مباحث كه بعضاً هم درستی آنها مورد تأیید واقع نمی‌شود، بیش از آن كه هدف‌شان استیفای حقوق معنوی و مادی اثر باشد، جو بی‌اعتمادی و بی‌نظمی و هرج و مرج را در اذهان عمومی القاء می‌كند.

در ادامه این دستور آمده است: لذا سریعاً راهكاری مطرح و ارائه شود تا هیچ‌كس نتواند به این راحتی دیگران را متهم به سرقت هنری و ادبی بنماید. و هر كس كه ادعایی دارد بدون آن كه از فضای رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی‌هایی كه بیشتر به نوعی خوراک ژورنالیستی است بهره ببرد، در یك جمع كارشناسی ادعای خود را مطرح و در صورت تأیید اولیه اجازه داشته باشد در فضای رسانه‌ای و افكار عمومی به طرح ادعاهای خود بپردازد و الا این رفتار به عنوان یک اقدام ناشایست و غیر اخلاقی از سوی مراجع ذیصلاح قابل اعتراض و دعوای حقوقی باشد.

 

در همین رابطه بخوانید

اعتراض به جیرانی، سیفی آزاد و هدایت فیلم به خاطر سرقت فیلمنامه قصه پریا

بازخوانی پرونده های اتهام فریدون جیرانی؛ گناهکار یا بیگناه؟

شاکی فیلم جیرانی: شکایت من همچنان پابرجاست

  


 تاريخ ارسال: 1390/5/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.