پرده سینما

سرانجام پولانسکی اظهار ندامت کرد!

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

اظهار پشیمانی رومن پولانسکی از یک عمل غیراخلاقی بعد از 33 سال!

 

رومن پولانسکیرومن پولانسکی، کارگردان برنده اسکار، برای اولین بار پس از گذشت 33 سال، از این که به یک دختر بچه 13 ساله تعدی کرده است، اظهار پشیمانی کرد.

 

به گزارش فارس به نقل از سایت سینمایی هافینگتون پست، رومن پولانسکی که 33 سال پیش در دادگاه ایالت کالیفرنیا محکوم به تعدی به دختر بچه‌ای 13 ساله شد، سرانجام در مصاحبه روز گذشته خود با شبکه تلویزیونی «تی اس آر» سوئیس، صراحتا درباره این اتفاق صحبت کرد.

این کارگردان 78 ساله لهستانی فرانسوی  در این مصاحبه برای اولین بار از این کار خود اظهار پشیمانی کرد و گفت: من از همان 33 سال پیش تاکنون به خاطر کاری که کردم نادم و پشیمان بوده‌ام.

پولانسکی در سال ۱۹۷۷ متهم شد که در جریان یک میهمانی در منزل جک نیکلسون در شهر لس آنجلس دختری ۱۳ ساله را وادار به استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر کرده و سپس به او تعدی کرده ‌است.

از نظر قوانین ایالت کالیفرنیا او یک متهم تحت تعقیب بود ولی پولانسکی پس از گذراندن چند هفته بازداشت و پیش از اتمام دادرسی، از آمریکا به فرانسه گریخت. پولانسکی دیگر هرگز به آمریکا بازنگشت و حتی برای دریافت جایزه اسکار به خاطر فیلم پیانیست به آمریکا نرفت. در این سال‌ها مقامات دادگستری آمریکا حکم تعقیب را همچنان معتبر نگه داشتند.

 در سال ۲۰۰۵ با حکمی مجدد از پولانسکی خواسته شد که خود را به مقامات قضایی کالیفرنیا معرفی کند ولی پولانسکی از این امر خودداری ورزید.

 ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۹ رومن پولانسکی برای دریافت جایزه‌ای که قرار بود در جشنواره فیلم زوریخ به مناسبت تجلیل از کارنامهٔ هنری‌اش به او داده شود، به این شهر سفر کرد ولی در فرودگاه زوریخ و با استناد به درخواست دادگستری ایالات متحده آمریکا توسط پلیس دستگیر شد.

ول مدتی بعد دولت سوئیس با تقاضای دادگستری آمریکا مبنی بر تحویل پولانسکی مخالفت کرده و این فیلمساز را آزاد کرد.

 

در همین رابطه بخوانید

دادگاه استیناف کالیفرنیا درخواست پولانسکی را رد کرد

 کاخ سفید حمایت اوباما از پولانسکی را شایعه خواند

رومن پولانسکی گرفتار در بن بست، سکوت خود را شکست

درخواست در جشنواره کن برای آزادی پولانسکی!

سرنوشت پرونده پولانسکی به زودی مشخص می شود

پولانسکی آزاد شد؛ سوئیس درخواست استرداد فیلمساز زندانی به آمریکا را رد کرد

 پولانسکی همچنان تحت تعقیب است

 جنایت و مکافات؛ وکلای پولانسکی خواهان مختومه شدن پرونده وی شدند

 


 تاريخ ارسال: 1390/7/10
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>یوگی:

خسته نباشند

0+0-

يكشنبه 10 مهر 1390



>>>اهوارکی:

آیا در دین این یهودی صهیونیست که در سن 45 سالگی به آن دختر سیزده ساله تعدی کرده چنین کاری مجاز است؟ مسلّماً نه. حکم این قضیه در دین یهود برای چنین شخصی سنگسار شدن است (سفر تثنیه باب 22/24). خیاط در کوزه افتاد. کسی که مدام در خصوص عدالت و شقاوتی که بر سر یهودیان رفته فیلم می ساخت نقاب از چهره اش افتاد و علن گشت که خود یک ظالم به کودکان بوده است، که این البته در نزد صهیونیست های خودپرست جرم محسوب نمی شود.

0+0-

يكشنبه 10 مهر 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.