پرده سینما

رمز ورازهای فیلم «راکی» به روایت جو فریزر

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و فریزر (سمت چپ) در مسابقه با محمدعلی کلیجو فریزر، قهرمان سابق بوکس و رقیب دیرین محمد علی کلی که سه روز پیش (هفتم نوامبر) درگذشت در فیلم راکی با بازی سیلوستر استالونه حضوری کوتاه داشت.

به گزارش خبرآنلاین، جو فریزر در صحنه‌ای از راکی پیش از یک مسابقه با روی رینگ می‌آید و با سیلوستر استالونه در نقش راکی و حریف او دست می‌دهد و خوش و بش می‌کند.

 فریزر که هفت نوامبر پس از مبارزه طولانی با سرطان کبد در سن 67 سالگی درگذشت، بعدها گفت بخش تمرین راکی در این فیلم و دویدن او در مسیر موزه هنرهای فیلادلفیا درواقع از زندگی او وام گرفته شده است.

 فریزر برنده مسابقات بوکس المپیک سال 1964 در بخش سنگین‌وزن بود و در فاصله سال‌های 1970 تا 1973 تاج برترین بوکسور جهان در بخش سنگین وزن را در اختیار داشت.

 با این حال شهرت اصلی فریزر به سه مسابقه تاریخی او با محمدعلی کلی برمی‌گردد. جالب اینجاست که در فیلم راکی شخصیت آپولو کرید نیز براساس کلی پرداخته شد.

 فریزر در گفت‌وگوی سال 2008 با گاردین فاش کرد دو صحنه از فیلم اسکاربرده راکی محصول سال 1976 براساس تجربیات او نوشته شده بود. جان جی. آویلدسن کارگردان این فیلم بود. فیلمنامه را استالونه نوشته بود و فیلم سه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی و تدوین را به خانه برد.

 این بوکسور گفت: «پس از آمدن از هارلم به فیلادلفیا در یک سلاخ‌خانه کار می‌کردم. باید حواسم را جمع می‌کردم که خون حیوانات قربانی‌شده در مسیر مشخص حرکت کند و به آبراه بریزد. گاهی صبح‌های زود بین ردیف‌های ممتد گوشت‌های آویزان تمرین بوکس می‌کردم. استالونه این ایده را در راکی به کار برد.»

 کلی و فریزر در سه مسابقه مردم دنیا را سرگرم کردند که هیجان‌انگیزترین آن‌ها سال 1975 در مانیل برگزار شد. ماجرای این مسابقه در مستندی به نام هیجان در مانیل ثبت شده است.

 در این مسابقه که 14 راند به طول انجامید فریزر پا به پای کلی مبارزه کرد اما در نهایت مربی‌اش نگذاشت او راند پانزدهم وارد زمین شود، چون فریزر بر اثر ضرباتی که به صورتش خورده بود و ورم کردن عضلات دور چشمش قادر به دیدن نبود. این مسابقه را کلی برد.

 فریزر در سه مسابقه خود با کلی فقط یک بار در سال 1971 موفق شد در مسابقه‌ای که به «مبارزه قرن» معروف شد، او را شکست دهد. چهره‌های مشهور موسیقی و سینما مثل فرانک سیناترا، برت لنکستر، دایانا راس، داستین هافمن و وودی آلن به تماشای این مسابقه رفتند.

سیلوستر استالونه در صحنه کشتارگاه فیلم راکی

 


 تاريخ ارسال: 1390/8/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.