پرده سینما

معتبرترین جایزه فیلمبرداری جهان به محمود کلاری رسید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

Camerimage Film Festival / Golden Frog

 

محمود کلاری هنگام دریافت جایزهجایزه‌ی قورباغه نقره‌یی «کمرایمیج» به‌عنوان معتبرترین جایزه فیلمبرداری جهان به محمود کلاری رسید.

به گزارش ایسنا، محمود کلاری این جایزه را شب گذشته در مراسم پایانی نوزدهمین دوره جشنواره «پلاس کمر ایمیج» برای فیلبرداری جدایی نادر از سیمین ساخته اصغر فرهادی دریافت کرد. او جزو پنج کاندیدای نهایی «کمرایمیج» بود.

این فستیوال که در كشور لهستان برگزار می‌شود، تنها فستیوال تخصصی هنر فیلمبرداری در دنیا به‌شمار می‌رود و جوایز آن مربوط به فیلمبرداری در بخش‌های مختلف ازجمله دانشجویی، مستند، تبلیغاتی، ویدئو، موسیقی و نیز بخش اصلی که مربوط به فیلم‌های بلند داستانی می‌شود،به برترین‌های سینمای جهان اعطا می‌گردد.

این فستیوال در بخش فیلم‌های بلند سه جایزه‌ی قورباغه طلا، نقره‌ و برنز دارد و امسال محمود کلاری - فیلمبردار برجسته‌ی ایرانی - برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران توانست برای فیلم جدایی نادر از سیمین قورباغه‌ی نقره‌ای را از آن خود کند. این مهمترین دستاورد سینمای ایران در رشته‌های تخصصی به غیر از کارگردانی است.

پیش از این نیز محمود کلاری یک‌بار به‌خاطر فیلمبرداری فیلم باد مرا خواهد برد ساخته عباس کیارستمی و شهریار اسدی به‌خاطر فیلمبرداری فیلم لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند ساخته‌ی بهمن قبادی کاندیدای دریافت این جایزه شده بودند.

همچنین Jolanta Dylewska به خاطر فیلم‌ سینمایی در تاریکی به کارگردانی آگنسکا هولاند از لهستان، جایزه قورباغه طلایی گرفت و آندرآ آرنولد برای بلندی‌های بادگیر قورباغه برنز بخش مسابقه نوزدهمین دوره جشنواره «پلاس کمرا یمیج» را دریافت کردند


 تاريخ ارسال: 1390/9/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.