پرده سینما

شکایت از خانه سینما

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانه سینمادر پی شكایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از خانه سینما، دادگاهی در 21 دی ماه در محكمه‌ی قضایی برگزار می‌شود.

فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره‌ی خانه سینما در گفتگو با ایسنا توضیح داد:‌ وزارت ارشاد خواستار صدور دستور موقت مبنی بر جلوگیری از فعالیت مؤسسه خانه سینما به خاطر اساسنامه غیر قانونی شده است، بر این اساس همچنین خواستار ابطال اساسنامه مصوب مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 20 خرداد ماه 87 هم شده است.

وی خاطرنشان كرد: مسوولان وزارت ارشاد از محاكم قضایی هم خواسته‌اند، اداره كل ثبت شركت‌ها را موظف كند تا نسبت به ابطلال اساسنامه‌ی فعلی خانه سینما اقدام كنند.

توحیدی تصریح كرد:علاوه بر خانه سینما، وزارت ارشاد از اداره كل ثبت شركت‌ها هم شكایت كرده است.

رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: براساس این شكایت،نمایندگان خانه سینما در جلسه‌ی مورخ 21 دی ماه 90 حضور پیدا می‌كنند و از آنچه خانه سینما به آن اعتقاد دارد،دفاع خواهند كرد.

توحیدی درباره‌ی دلایل شكایت از خانه سینما توضیح داد:وزارت ارشاد با استناد به اساسنامه قبلی خانه سینما كه بر مبنای آن، تغییرات اساسنامه باید به اطلاع وزارت ارشاد و به تائید شورای فرهنگی عمومی برسد و چون اساسنامه سال 87 از این دو ویژگی برخوردار نیست، ابطال آن را خواستار شده است. بنابراین ما هم باید مستندات خود را به دادگاه ببریم.

وی همچنین خاطرنشان كرد: از اداره ثبت شركت‌ها هم كه بدون مجوز شورای فرهنگ عمومی،اساسنامه خانه سینما را ثبت ‌كرده است،شكایت شده است.

رییس هیات مدیره خانه سینما تاكید كرد: خانه سینما خودش را موظف می‌داند از اساسنامه‌ای كه اجماع اصناف و مصوب مجمع عمومی فوق العاده‌ است، دفاع بكند بنابراین امیدواریم دفاعیات مورد پذیرش قضات شریف قوه قضاییه قرار بگیرد و خانه سینما فعالیتش را بر مبنای اساسنامه برآمده از اراده‌ی اصناف ادامه بدهد.

فرهاد توحیدی همچنین توضیح درباره‌ی دفاعیات خانه سینما از این شكایت را به جلسه‌ی دادگاه موكول كرد.

 

 در همین رابطه بخوانید

سجادپور: هیچکس قصد انحلال و فروپاشی صنوف را ندارد

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/9/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.