پرده سینما

یاهو «هنرمند» را صدرنشین اسکار پیش‌بینی کرد

پرده سینما

  

 

 

 

 

 

 

 

 

هنرمندسایت یاهو در گزارشی برندگان احتمالی هشتاد و چهارمین دوره از رقابت‌های اسکار را پیش‌بینی کرد که در آن فیلم هنرمند را به عنوان برنده جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد معرفی کرد.

با نزدیک شدن به هشتاد و چهارمین دوره از رقابت‌های اسکار، مؤسسه‌ها و  انجمن‌های سینمایی  و سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف فهرستی از پیش‌بینی‌های خود از برندگان احتمالی بخش‌های مختلف این دوره از جوایز ارائه داده‌اند.

سایت یاهو نیز در این میان طی گزارشی فیلم پرجایزه هنرمند را به عنوان صدرنشین احتمالی دیگر برندگان اسکار معرفی کرده است.

 

هنرمند:

 

در این گزارش آمده است: اگرچه فیلم هنرمند از سوی منتقدان و مخاطبان هردو مورد توجه بسیاری قرار گرفته است ولی شاید برنده شدن یک فیلم صامت و سیاه و سفید در عصر سینمای سه بعدی با جلوه‌های ویژه خارق‌العاده، در رقابت‌های اسکار کمی عجیب به نظر برسد ولی حقیقتاً اینطور نیست، چنین فیلم محبوبی که مورد حمایت هاروی وینستین، یکی از متخصصین اسکار و کمپانی اوست، احتمالاً شانس زیادی برای ربودن جوایز بهترین فیلم سال، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز خواهد داشت.

 

نوادگان (نسل):

 

یاهو در ادامه این گزارش فیلم نوادگان را به عنوان برنده احتمالی در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین کارگردانی معرفی کرده و افزوده است: بازی جورج کلونی در این فیلم به قدری خوب و حرفه‌ای است که برنده شدن او در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد به هیچ وجه دور از ذهن نیست، همچنین کارگردانی چون الکساندر پاین که در سال ۲۰۰۴ با فیلم موفق راه‌های جانبی توانست جایزه اسکار را از آن خود کند و همچون خاطره‌ای خوش در ذهن‌ها باقی بماند، احتمال برنده شدن در رقابت‌های اسکار بهترین کارگردانی را دارد.

 

اسب جنگ:

 

اسب جنگبراساس این گزارش فیلم اسب جنگ، احتمال برنده شدن در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دارد.

این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که داستان آن در زمان جنگ جهانی اول اتفاق می‌افتد، احتمال برنده شدن در این دو بخش را دارد، این فیلم که در میان منتقدان و مخاطبان علاقمندان بسیاری دارد، دو امتیاز مثبت داشتن کارگردانی مشهور و حرفه‌ای چون استیون اسپیلبرگ و برخورداری از موضوع جنگ جهانی دوم که هیچگاه قدیمی نمی‌شود را به همراه دارد.

 

هوگو:

 

گزارش یاهو فیلم هوگو را در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی خوش اقبال می‌داند.

بنا براین گزارش، پیش از آنکه این فیلم کودک محور مارتین اسکورسیزی اکران شود، هیچ کس این فیلم را جزء گزینه‌های احتمالی اسکار نمی‌دانست، ولی با اکران این فیلم و در پی آن اظهار نظر‌های مثبت نسبت به آن و تبلیغ بسیار خوب و وسیع آن در سطح رسانه‌های جهانی همه چیز را تغییر داد و اسکورسیزی و فیلمش را در این رقابت‌ها دارای شانس کرد، هرچند که این فیلم به خاطر برخورداری از جلوه‌های ویژه برای برنده شدن در بخش تکنیکی نیز شانس بسیار زیادی دارد.

 

بی‌نهایت بلند و فوق‌العاده نزدیک:

 

این فیلم نیز شانس برنده شدن در دو بخش بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را دارد که این شانس را مدیون کارگردانی حرفه‌ای استفان دالدری و بازی درخشان تام هنکس، ساندرا بولاک و جان گودمن که مخاطب را به خوبی جذب داستان فیلم می‌کند، است. روایتی غم‌انگیز از پسری که پدر خود را در حادثه ۱۱ سپتامبر از دست داده است.

 

جی.ادگار:

 

یاهو لئوناردو د‌کاپریو را چه به این خاطر که بازیگر موفق و مورد علاقه آکادمی اسکار است و چه به این خاطر که به خوبی از پس نقش جی.ادگار در داستان زندگینامه او برآمده، لایق و یکی از شانس‌های احتمالی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد می‌داند.

البته کارگردان خوب و موفقی چون کلینت ایستوود نیز به خوبی توانسته استعداد دی‌کاپریو در نقش‌آفرینی را به کار گیرد و این نقش را آنگونه که شایسته است به تصویر بکشد.

 

 

دوره گرد، خیاط، سرباز و جاسوس:

 

در ادامه این گزارش فیلم دوره گرد، خیاط، سرباز و جاسوس، به عنوان یکی از شانس‌های برتر دو بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول مرد معرفی شده است.

به نظر می‌رسد که فیلم توماس آلفردسون که اقتباسی قوی از رمان جاسوسی جان لوکاره با موضوع جنگ سرد است، انتخابی مطمئن برای جایزه اسکار باشد، اگرچه ناکامی او در جوایز گلدن گلوب کمی قضاوت در اینباره را مشکل می‌کند.

 

دختری با خالکوبی اژدها:

 

دختری با خالکوبی اژدهااین فیلم که کارگردانی آن را دیوید فینچر به عهده داشته است، از نظر یاهو یکی از شانس‌های جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن است، زیرا رونی مارا با بازی‌های شجاعانه و قدرتمندانه‌اش در نقش دختری روان‌پریش این فیلم را در مسیر انتخاب اعضای آکادمی اسکار قرار می‌دهد.

 

مانی‌بال

 

این فیلم ورزشی از نظر یاهو شانس برنده شدن در بخش بهترین فیلم سال را دارد.

یا هو دلیل چنین شانسی را علاقه اعضاء آکادمی به فیلم‌های ورزشی می‌داند، البته تاکنون منتقدان زیادی این فیلم و بازی درخشان براد پیت در نقش یک بازیکن بیسبال را ستوده‌اند که البته احتمال برنده شدن پیت در بخش بهترین بازیگر نقش اول سال نیز هست، البته بازی خوب او تحت شعاع دیگر رقبای قدر او در این دوره از جوایز قرار دارد.

 

بانوی آهنین:

 

این فیلم که با بازی درخشان مریل استریپ در نقش مارگارت تاچر یکی از پرخبرترین و موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۱ میلادی بوده، براساس این گزارش به عنوان برنده احتمالی دو بخش بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد معرفی شده است.

مریل استریپ بازیگر این فیلم که طی ۳۰ سال گذشته ۱۶ بار نامزد جوایز اسکار شده و در این میان جوایزی را نیز از آن خود کرده، یکی از ستاره‌های نه هالیوود که خود اسکار است و برنده شدن او به‌عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن به هیچ عنوان عجیب و دور از ذهن نیست، البته در این میان نقش‌آفرینی درخشان جیم برودبنت در نقش دنیس تاچر نیز شانس او را برای ربودن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد زیاد کرده است.

 

 

کمک:

 

کمکسایت یاهو این فیلم که تاکنون جوایز بسیاری را از آن خود بالاخص در رقابت‌های سرنوشت ساز گلدن گلوب خوش درخشیده است را برنده احتمالی سه بخش بهترین فیلم سال، بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن می‌داند.

 

آغازکنندگان:

 

بازی حیرت‌انگیز کریستفر پلامر در نقش یک پیرمد ۷۰ ساله، یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۱ میلادی است که آن را از نظر یاهو یکی از شایسته‌ترین بازیگران سال برای دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در رقابت‌های ۲۰۱۲ می‌کند.

 

هفته من با مرلین مونرو:

 

در گزارش یاهو آمده است: اعضای آکادمی عاشق شخصیت‌پردازی‌های خوب و موفق‌اند بالاخص آنکه هویت یک شخص معروف در یک فیلم بازسازی شده باشد و شاید از این نظر هیچ فیلمی در سال ۲۰۱۱ به پای فیلم هفته من با مرلین مونرو نرسد.

بازی خارق‌العاده میشل ویلیامز در نقش مرلین مونرو، بازیگر هالیوودی و گریم بسیار خوب او در این فیلم باعث شده که او یکی از رقبای «مریل استریپ» در این دوره از جوایز اسکار به شمار آید و شاید حتی در این زمینه از او نیز پیشی بگیرد.

 

منبع: فارس. ترجمه از: نرگس محمدی

 

 

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/10/4
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>aa:

مریل استریپ

0+0-

يكشنبه 4 دي 1390




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.