پرده سینما

آرزوی دیرینه کیمیایی تحقق پیدا می کند

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

کیمیایی با «محاکمه در خیابان» رکورد خود را شکست!

پرده سینما -  ظاهراً پس از حدود سی سال، مسعود کیمیایی دارد به آرزوی دیرینه اش می رسد. آرزوی ساختن یک فیلم «پرفروش»! امید می رود با تبلیغات خوبی که درباره واپسین فیلم او محاکمه در خیابان انجام شده، کیمیایی بتواند دست کم رکورد فروش فیلمهای خودش را بشکند. اکثر فیلم های او در سی سال گذشته موجبات ضرر و زیان و حتی ورشکستگی را برای سرمایه گذاران فراهم ساختند، کیمیایی از سال های اول بعد از انقلاب سرسختانه آرزو داشت موفقیتی در حد قیصر یا گوزن ها تکرار کند. اگرچه اتفاقاً آخرین فیلم های قبل از انقلاب او یعنی غزل و سفر سنگ هم با موفقیت چندانی مواجه نشدند. به هر حال پس از دست کم سی سال، و پس از تجربه کردن شکست های تجاری سنگینی مثل تیغ و ابریشم، سرب، و گروهبان با فروش قابل توجه فیلم محاکمه در خیابان امید می رود کیمیایی وارد دوره جدیدی از فعالیت فیلمسازی خود شود. فیلم سینمایی محاكمه در خیابان در پایان هفته دوم اكران خود رشد فروش مطلوبی را سپری كرد به طوری كه این فیلم تا پایان روز شنبه موفق شد از مرز 285 میلیون تومان عبور كند و ركورد فروش فیلم‌های مسعود كیمیایی در سه دهه اخیر را بشكند.

به گزارش «فارس»، محاكمه در خیابان در دو روز پایانی هفته گذشته و روز شنبه توانست 20 میلیون تومان فروش كند تا مجموع رقم فروش خود را در تهران با 285 میلیون تومان برساند و با توجه به روند صعودی فروش این فیلم پیش بینی می‌شود محاكمه در خیابان بتواند تا پایان هفته جاری از مرز 300 میلیون تومان گذر كند.

بدین ترتیب این فیلم توانسته است ركورد فروش فیلم‌های این سینماگر را از نظر رقم فروش به خود اختصاص دهد، ضمن آن كه در ارزیابی موفقیت فیلم بر اساس قیمت بلیت (كه این ركورد كماكان در اختیار فیلم قیصر این فیلمساز است)، به نظر می‌رسد محاكمه در خیابان بتواند به عنوان پرمخاطب‌ترین فیلم مسعود كیمیایی در سال‌های پس از انقلاب دست یابد.

 

آمار فروش آثار کیمیایی در سه دهه اخیر:

 

پیش تر و در بین فیلم‌های پس از انقلاب كیمیایی و در مقاطع مختلف (بر مبنای متوسط قیمت بلیت) این رقم فروش‌ها در اكران یك تهران این فیلم‌ها به دست آمده بود؛

خط قرمز/ اكران نشد

تیغ‌ و ابریشم - اكران 1366/ بلیت متوسط 12 تومان/ فروش كل تهران: 3و نیم میلیون تومان

سرب - اكران 1368/ بلیت متوسط 15 تومان/ فروش كل تهران: 6 میلیون و هشتصد هزار تومان

دندان مار - اكران 1369/ بلیت متوسط 25 تومان / فروش كل تهران: 6 و نیم میلیون تومان

گروهبان - اكران 1370/ بلیت متوسط 30 تومان/ فروش كل تهران: 2 میلیون تومان

ردپای گرگ - اكران 1372/ بلیت متوسط 50 تومان/ فروش كل تهران: 18 میلیون تومان

تجارت - اكران 1375/ بلیت متوسط 150 تومان/ فروش كل تهران: 47 میلیون تومان

ضیافت - اكران 1375/ بلیت متوسط 150 تومان/ فروش كل تهران: 51 میلیون تومان

سلطان- اكران 1376/ بلیت متوسط 200 تومان/ فروش كل تهران: 72 میلیون تومان

مرسدس - اكران 1377/ بلیت متوسط 265 تومان/ فروش كل تهران: 87 میلیون تومان

فریاد - اكران 1378/ بلیت متوسط 300 تومان/ فروش كل تهران: 63 میلیون تومان

اعتراض - اكران 1379 / بلیت متوسط 350 تومان/ فروش كل تهران: 87 میلیون تومان

سربازهای جمعه - اكران 1382/ بلیت متوسط 700 تومان/ فروش كل تهران:‌184 میلیون تومان

حكم - اكران 1384/ بلیت متوسط 900 تومان/ فروش كل تهران: 233 میلیون تومان

رئیس - اكران 1386/ بلیت متوسط 1500 تومان / فروش كل تهران: 283 میلیون تومان

محاكمه در خیابان/ اكران 1388/ بلیت متوسط 2000 تومان/ فروش كل تهران: پس از 17 روز بیش از 285 میلیون تومان

 

براساس این گزارش، اكران فیلم سینمایی محاكمه ‌در خیابان بیست‌ و هفتمین اثر بلند سینمایی مسعود كیمیایی از روز چهارشنبه 20 آبان در 20 سالن سینمای تهران و بیش از 30 سالن سینمایی در شهرستان‌ها آغاز شده است.

محاكمه در خیابان ماجرای پسر جوانی است كه در روز عروسی‌اش از دوستی می‌شنود كه عروس قبل از او روابطی با مردی متاهل داشته است. جوان 3 ساعت وقت دارد تا در شهر پر از اتومبیل ساعات عصر را بگردد تا در این تهران بزرگ، مرد را پیدا كند تا مطمئن شود... فیلم در همین 3 ساعت می‌گذرد. جوان یك اتومبیل گل زده قرض گرفته دارد، یك كت و شلوار دامادی و یك چاقو ... كار به كجا خواهد رسید؟

به گزارش فارس، فیلم سینمایی محاكمه در خیابان در سینماهای استقلال، آزادی، فرهنگ، اریكه ایرانیان، پردیس ملت، ایران، عصرجدید، پردیس زندگی، سپیده، گلریز، موزه سینما، شاهد، نیاوران، مركزی، بلوار، پارس، جی، كانون قدس، پردیس تماشا و ... اكران شده است.

 

 


 تاريخ ارسال: 1388/9/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.