پرده سینما

دیوید کامرون: نبايد «بانوی آهنین» اكنون ساخته می‌ شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیوید کامرونخست‌وزیر انگلستان از ساخت فیلم بانوی آهنین كه در آن زندگی سیاسی مارگارت تاچر به‌ تصویر كشیده شده انتقاد كرد.

دیوید كامرون، نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته از ساخت فیلم بانوی آهنین كه در آن مارگارت تاچر یک پیرزن آسیب‌پذیر نشان داده شده‌، ابراز نارضایتی كرد.

فیلم پرسروصدای بانوی آهنین كه در آن مریل استریپ نقش مارگارت تاچر را بازی كرده است ‌از روز جمعه در سینماهای انگلستان اكران شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دیوید كامرون باوجود تمجید از نقش‌آفرینی مریل استریپ در این فیلم اعلام كرد، درحالی كه مارگارت تاچر هنوز زنده است و از اختلال ذهنی رنج می‌برد، نباید چنین فیلمی ساخته می‌شد.

وی در گفت‌وگو با شبكه چهار بی‌بی‌سی اعلام كرد:‌ بازی مریل استریپ بسیار زیباست‌، اما نمی‌توان پاسخی برای این پرسش پیدا كرد كه چرا این فیلم اكنون ساخته شده است. این فیلم بیشتر از آنكه یک نخست‌وزیر قدرتمند را به تصویر بكشد، دوران مریضی و بیماری او را نشان می‌دهد.

در فیلم بانوی آهنین مارگارت تاچر به عنوان یك زن 86 ساله‌ای گیج و مبهوت به تصویر كشیده شده كه در تنهایی خود به دوران كاری سیاسی خود می‌نگرد.

داستان این فیلم در سال 1982 و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالكلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی مارگارت تاچر برای حفظ سمت‌اش به‌تصویر كشیده خواهد شد.

استریپ 62 ساله كه برای این فیلم شانس اصلی كسب اسكار محسوب می‌شود، با 16بار نامزدی جایزه اسكار از این لحاظ ركورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود

وی دو بار در سال‌های 1980 برای كریمر علیه كرامر و 1983 برای انتخاب سوفی موفق به كسب جایزه اسكار بهترین بازیگری شده است.

استریپ در سال 2003 برای فیلم ساعت‌ها جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را گرفت، در سال 1989 با فیلم فرشتگان جهنمی جایزه بهترین بازیگر زن را از كن دریافت كرد، در سال 1982 بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را كسب كرد.

مریل استریپ در سال 2003 جایزه افتخاری سزار فرانسه را گرفت، دو بار جایزه بهترین بازیگر زن را از اسكار سینمای ایتالیا دریافت كرده است، هفت‌بار بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی دریافت كرده است.


 تاريخ ارسال: 1390/10/17
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.