پرده سینما

«درخت زندگی» ترنس مالیک در جشنواره سی‌ام به نمایش درمی آید

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

اسامی فیلم‌های بخش جشنواره جشنواره‌ها اعلام شد

 

درخت زندگیاسامی فیلم‌های بخش جشنواره جشنواره‌ها از سوی دبیرخانه سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی 11 فیلم بخش جشنواره جشنواره‌ها از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام شد.

از میان این آثار می‌توان به فیلم‌های برجسته‌ای چون درخت زندگی ساخته ترانس مالیک، پسری با دوچرخه ساخته برادران داردن و آثاری دیگر از کشورهای کانادا، فرانسه، هلند، ترکیه، چین، آلمان، بوسنی و هرزگوین و آمریکا اشاره کرد.

برپایه این گزارش، فیلم‌های النا به کارگردانی آندری زویاگنیتسف از کشور روسیه، پسری با دوچرخه به کارگردانی جان پیر داردن و لوک داردن محصول مشترک کشورهای بلژیک، فرانسه و ایتالیا، میراث به کارگردانی برنارد اموند از کشور کانادا، آقای لازار به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کشور کانادا،  9 روز دعا به کارگردانی انریکه کولارمحصول مشترک کشورهای پاراگوئه و هلند، روزگاری در آناتولیا به کارگردانی نوری بیلگه سیلان محصول مشترک کشورهای ترکیه و بوسنی‌هرزگوین در این بخش دیده می‌شوند.

همچنین فیلم‌های قربانی ساخته چن کایگه از کشور چین، طرح‌هایی از شهر کاتیان به کارگردانی کازویوشی کوماکری از کشور ژاپن ، اسب تورین به کارگردانی بلا تار محصول مشترک کشورهای مجارستان، فرانسه، آلمان، سوئیس و آمریکا از دیگر این فیلم‌ها محسوب می‌شوند.

در کنار این آثار، فیلم‌های مهم دیگری چون درخت زندگی ساخته ترانس مالیک از آمریکا که در سال گذشته میلادی توانست اکثر جوایز مهم سینمایی از جمله جایزه نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کند، در بخش جشنواره جشنواره‌ها حضور دارد.

همچنین آخرین ساخته ژانگ ییمو کارگردان برجسته چینی به نام زن، اسلحه، مغازه رشته فرنگی  محصول مشترک کشورهای چین و هنگ کنگ در این بخش حضور دارد. 

شایان ذکر است که هیات انتخاب بخش بین‌الملل سی‌امین دوره از  جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شامل رسول صدرعاملی، شهرام اسدی، محمد بزرگ‌نیا، مهدی همایونفر و ژولیان پلیسه بود که از میان 553 فیلم رسیده نزدیک به 60 اثر را برای بخش‌های مختلف بین‌الملل از جمله جام جهان نما (مسابقه سینمای بین الملل)، جلوه گاه شرق (ویژه مسابقه سینمای آسیا)، درجستجوی سعادت (مسابقه سینمای کشورهای اسلامی)، ققنوس زرین همگرایی درآسیا (جایزه مشترک با مجمع مجالس آسیایی)، بیرق طلایی (جایزه ویژه مصطفی عقاد) انتخاب کرده‌اند. 


 تاريخ ارسال: 1390/10/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.