پرده سینما

بازگشت مهرجویی به دوران طلایی در فیلم آسمان محبوب

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

بار دیگر لیلا حاتمی و علی مصفا در فیلمی از مهرجویی/ آسمان محبوب از نیمه گذشت

 

آسمان محبوبم- عکس از خبرگزاری فارسخبرگزاری فارس گزارش داد داریوش مهرجویی تصویربرداری فیلم سینمایی آسمان محبوب را در مشهد اردهال به نیمه رساند. حضور لیلا حاتمی و علی مصفا در این فیلم یادآور یکی از طلایی ترین دوره های کاری داریوش مهرجویی است. دورانی که از نیمه دهه 1360 و بازگشت مهرجویی به ایران و ساختن اجاره نشین ها شروع شد، با هامون همه را به خود خیره کرد، و با سه گانه ی سارا، پری، و لیلا به اوج خود رسید. علی مصفا و لیلا حاتمی که هر دو در لیلا حضور داشتند، پس از سالها با هم در فیلم دیگری از مهرجویی حضور دارند که این تداعی کننده ی یکی از درخشان ترین دوره های کاری مهرجویی است.

پس از آن مهرجویی سیری قهقرایی را در روند فیلمسازی اش آغاز کرد که سرانجام به فیلم میانمایه ی مهمان مامان منتهی شد. اکنون امیدواریم مهرجویی با آسمان محبوب بار دیگر به دوران طلایی کارنامه اش بازگردد.

به گزارش خبرگزاری فارس توجه کنید: یحیی منصورمؤید، مجری طرح این پروژه گفت: كار از 23 آبان ماه در مشهد اردهال كلید زده شده كه با گذشت 17 روز از آن،‌ 50 درصد سكانس‌های مورد نظر گرفته شده است. تاكنون 50 درصد این فیلم در لوكیشن‌هایی چون مشهد اردهال، روستای ابیانه و مناطقی چون دلیجان و نراق در حوالی كاشان تصویربرداری شده و بازیگرانی چون علی مصفا، مانی حقیقی،‌ فریده سپاه منصور و محمدباقر صفانور در این فیلم مقابل دوربین مهرجویی رفته‌اند.

آسمان محبوب داستان زندگی دكتر جوان و مطرحی به نام شایان است كه در اوج موفقیت كاری و اجتماعی‌اش متوجه می‌شود كه بیماری لاعلاجی دارد. به همین دلیل از كار و زندگی روزمره كناره می‌گیرد و در گریزی كه از شهر و كارش دارد،‌ سر از روستایی در می‌آورد كه وقایع غیر مترقبه‌ای را برای او رقم می‌زند.

بازیگرانی نظیر علی مصفا،‌ لیلا حاتمی، فریده سپاه منصور،‌ مانی حقیقی،‌ محمدباقر صفانور و مبینا كریمی در این فیلم سینمایی ایفای نقش كرده‌اند. سایر عوامل تولید این فیلم سینمایی عبارتند از:

نویسنده:داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر بر اساس طرحی از سنبل رحیمی، كارگردان: داریوش مهرجویی،‌ گروه كارگردانی شامل دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا قربانی، دستیار دوم: ماهان دریایی،‌ منشی صحنه: مرجان تاجیك، مجری طرح: یحیی منصور مؤید، گروه تصویربرداری شامل مدیر تصویربرداری: فرخ مجیدی،‌ دستیار اول: سیدحمیدرضا قطب،‌ دستیاران:حسین شیرزاد،‌ حسن پناهنده،‌ علی دارایی. گروه صدابرداری شامل صدابردار: بهمن اردلان، دستیاران: امیر عاشق حسینی، ‌مهدی حسینی. گروه صحنه و لباس شامل طراح صحنه و لباس: داریوش مهرجویی،‌ دستیاران: سیامك كاری نژاد، مسعود صدری،‌ علیرضا یزدانی، سادیا جلالی‌پور. گروه تولید و تداركات شامل مدیر تولید: مهدی بدرلو،‌ مدیر تداركات: علیرضا همت عبیدی، ‌دستیار: علی بهرام،‌ خدمات: منصور ناظمی،‌ پذیرایی: حمید قادری،‌ كیومرث خزلی،‌حمل و نقل: اكبر پریزاران،‌ محمد حیدری مقدم، حبیب احمدی فروتن و مدیر روابط عمومی:سمانه احمدی. این فیلم در گروه اجتماعی مركز سیما فیلم تولید می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1388/9/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.