پرده سینما

«پسری با دوچرخه» برادران داردن در جشنواره فجر

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

فیلم پسری با دوچرخه ساخته ی برادران داردن در بخش جشنواره جشنواره های فجر به نمایش درمی آید

 

پسری با دوچرخهبه گزارش روابط عمومی سی امین جشنواره فیلم فجر، فیلم پسری با دوچرخه ساخته برادران داردن از جمله فیلم هایی است که در بخش جشنواره جشنواره ها به نمایش در می آید.  برادران داردن دو برادر بلژیکی اند که در جشنواره کن 2010 با این فیلم به دنبال ثبت یک رکورد جدید بودند اما موفق نشدند. برادران فیلمساز که در داستان‌گویی غیراحساساتی توانایی بسیاری دارند.

تامس دورت در اولین نقش‌آفرینی خود روی پرده در پسری با دوچرخه نقش سیریل را بازی می‌کند، پسری 11 ساله که پدرش به طور موقت او را به یک پرورشگاه می‌سپارد. از اولین نما تا آخرین نما، سادگی گمراه‌کننده ژان‌ـ‌پی یر و لوک داردن حکمفرماست.

برادران داردن که فیلمنامه پسری با دوچرخه نوشته‌ خود آنهاست، طرح داستانی را بر مبنای اتفاقی واقعی درمورد پسری در ژاپن نوشتند که پدرش او را در یک یتیم‌خانه رها کرده بود. لوک گفت او و ژان‌ـ‌پی‌یر سال‌ها درباره این داستان حرف زدند.

داستان پسری با دوچرخه چیزی شبیه یک قصه پریان است و شباهت‌های آشکاری به قصه شنل قرمزی دارد. جنگل جایی فریبنده است، سیریل لباس قرمز به تن دارد، گرگ بد گنده، قاچاقچی مواد مخدر است و سامانتا هم پری است.

برادران داردن یکی از شش فیلمسازی – در کنار فرانسیس فورد کوپولا و امیر کوستوریتسا - هستند که تاکنون دو بار برنده جایزه نخل طلای کن شده‌اند.  این دو در سال 1999 پس از دریافت نخل طلا برای فیلم رزتا در سطح بین‌المللی به شهرت رسیدند و سال 2005 برای کودک برای دومین بار نخل طلای کن را از آن خود کردند.

سکوت لورنا، پسر و قول از دیگر فیلم های این دو برادر است.


 تاريخ ارسال: 1390/10/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.