پرده سینما

«آقای لازار» نماینده اسکار کانادا در جشنواره فجر

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

آقای لازارفیلم آقای لازار ساخته فیلیپ فالاردو از جمله فیلم‌هایی است که در بخش جشنواره جشنواره‌ها به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی سی امین جشنواره فیلم فجر، آقای لازار به کارگردانی فیلیپ فالاردو از کشور کانادا، فیلم فیلیپ فالاردو نویسنده و کارگردان اهل کبک نماینده کانادا در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان بود که به فهرست کوتاه اولیه نامزدهای اسکار راه پیدا کرد.

این فیلم فرانسوی‌زبان داستان بشیر لازار، یک پناهنده الجزایری در مونترال است که پس از مرگ معلم کلاس ششم یک مدرسه جایگزین او می‌شود. او سعی می کند کلاس را به شرایط عادی برگرداند درحالی که هیچ کس از گذشته تلخ او خبر ندارد. فیلم برنده دو جایزه بهترین فیلمنامه و فیپرشی از جشنواره بین‌المللی فیلم والادولید است.

آقای لازار پش در جشنواره فیلم تورنتو برنده جایزه شهر تورنتو بهترین فیلم بلند کانادایی شد و اوت 2011 هم در جشنواره لوکارنو جایزه پیاتزا گرانده ورایتی و جایزه فیلم منتخب تماشاگران UBS را دریافت کرد.

فالاردو فارغ‌التحصیل روابط بین‌الملل است و از سال 1997 کارگردانی سینما را آغاز کرد. سمت چپ یخچال، کنگوراما و من نبودم، قسم می خورم دیگر فیلم‌های این کارگردان هستند. او با فیلم کنگوراما برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم های کانادایی لندن شده است.

سي‌امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از 12 بهمن ماه در تهران و از 17 بهمن در استان‌ها آغاز خواهد شد.

 

 


 تاريخ ارسال: 1390/11/2
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.