پرده سینما

تلاش پرویز کیمیاوی برای اکران «ایران سرای من است»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پرویز كیمیاوی: می‌خواهم تكلیف فیلم ایران سرای من است را روشن كنم    

 

پرویز كیمیاوی كه با ایران سرای من است آخرین ساخته سینمایی‌اش جایزه ویژه هیات داوران دوره هفدهم فیلم فجر را دریافت كرد، پس از سال‌ها برای فعالیت فیلم‌سازی به ایران بازگشت.

این كارگردان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بعد از ساخت ایران سرای من است و مشكلاتی كه بر سر اكران آن با تهیه‌كننده‌اش به وجود آمد دیگر از سینما دلسرد شدم و فیلمی نساختم و به زندگی‌ام در پاریس پرداختم.

وی ادامه داد: پس از سال‌ها به ایران بازگشتم تا تكلیف فیلم ایران سرای من است را روشن كنم تا بتوانم برایش اكرانی بگیرم تا حداقل دیده شود.

این كارگردان درباره ادامه فعالیت فیلمسازی‌اش اظهار كرد: چند پروژه بزرگ مستند و فیلم سینمایی دارم كه امیدوارم به زودی شرایط ساخت یكی از آن‌ها مهیا شود.

پرویز كیمیاوی فعالیت هنری خود را در فرانسه، به عنوان دستیار كارگردان در شبكه‌ی تلویزیونی ORTF آن كشور شروع كرد كه تا سال ‌1347 ادامه داشت؛ وی در سال ‌48 به ایران بازگشت و در سال ‌1352 فیلم مطرح مغول‌ها را ساخت.

او در سال ‌57 به فرانسه مهاجرت كرد و فیلمسازی را در تلویزیون آموزشی پاریس ادامه داد و در سال ‌1371 به ایران بازگشت.

این كارگردان علاوه بر مغول‌ها تاكنون باغ سنگی و اوكی مستر را ساخته است؛ ایران سرای من است اولین فیلم بعد از انقلاب اسلامی، پرویز كیمیاوی است.

پ مثل پلیكان و یا ضامن آهو از فیلم‌های كوتاه و مطرح وی هستند كه برنده جوایز معتبری از جشنواره‌های خارجی شده‌اند.


 تاريخ ارسال: 1390/11/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.