پرده سینما

چوب حراج به تندیس های اسکار

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهترین سال های زندگی مامجسمه‌های اسكار متعلق به دوران طلایی هالیوود مبلغ سه میلیون دلار چوب حراج خوردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، حراجی نیت ساندرس در لس‌آنجلس روز گذشته (چهارشنبه) ‌١٥ مجسمه اسكار متعلق به سینماگران سرشناس تاریخ هالیوود را به ارزش سه میلیون دلار به فروش رساند.

بالاترین قیمت پرداختی برای خرید جایزه‌ی اسكار متعلق به جایزه‌ای بود كه هرمن منكیه ویتس در سال ‌١٩٤١ برای نگارش فیلمنامه‌ی همشهری كین دریافت كرد. این تندیس اسكار به مبلغ بیش از ‌٥٨٨ هزار دلار فروخته شد.

پیش از این در حراجی ماه دسامبر جایزه‌ی اسكار متعلق به اورسن ولز برای فیلم همشهری كین به قیمت ‌٨٦١ هزار دلار به فروش رفته بود.

از دیگر جوایز اسكار كه در حراجی دیروز با قیمت بالایی فروخته شدند می‌توان به اسكار بهترین فیلم سال ‌١٩٣٣ برای فیلم كاوالكید به قیمت ‌٣٣٢ هزار دلار اشاره كرد.

در حالی كه قدیمی‌ترین جایزه‌ی اسكاری كه در این حراجی به فروش رفت مربوط به اسكار بهترین فیلم سال ‌١٩٣١ برای اسكیپی بود كه ‌٣٠٢ هزار دلار چوب حراج خورد.

همچنین جایزه‌ی اسكاری كه در سال ‌١٩٤٣ برای بازیگر نقش مكمل مرد به چارلز كابرن برای فیلم هرچه بیشتر خوشحال‌تر اعطا شد ‌١٧٠ هزار دلار به فروش رفت.

اسكار بهترین تدوین و بهترین موسیقی متن برای فیلم كلاسیک بهترین سال‌های زندگی‌ ما در سال ‌‌١٩٤٦ و جایزه‌ی اسكار بهترین فیلم‌برداری متعلق به گرگ تولاند برای فیلم بلندی‌های بادگیر در سال ‌‌١٩٣٩ در این حراجی فروخته شدند.

حراج تندیس‌های اسكار به ندرت اتفاق می‌افتد. چرا كه آكادمی اسكار در سال ‌‌١٩٥٠ توافق‌نامه‌ای را صادر كرد كه براساس آن برندگان جوایز اسكار حق فروش تندیس جوایز اسكار را ندارند و تنها آكادمی اسكار حق آن را دارد كه این تندیس را به قیمت تنها یک دلار خریداری كند.

تاكنون بالاترین قیمتی كه برای خرید یك جایزه‌ی اسكار پرداخت شده است‌، مربوط به سال ‌١٩٩٩ می‌شود كه مایكل جكسون اسكار بهترین فیلم سال ‌١٩٣٩ برای بر باد رفته را به قیمت ‌٥٤/١ میلیون دلار خرید.

 


 تاريخ ارسال: 1390/12/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.