پرده سینما

«قلمرو طلوع ماه» فیلم افتتاحیه جشنواره کن شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قلمرو طلوع ماهتازه‌ترین ساخته وس اندرسن فیلمساز آمریکایی به عنوان فیلم افتتاحیه شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد.به گزارش خبرآنلاین به نقل از ورایتی(8 مارس)، تی‌یری فرمو مدیر عامل جشنواره کن این خبر را روز پنجشنبه اعلام کرد، هرچند هنوز مشخص نیست قلمرو طلوع ماه (Moonrise Kingdom) در بخش مسابقه به نمایش درمی‌آید یا خارج از مسابقه.

جشنواره فیلم کن 16 مه آغاز می‌شود و قلمرو طلوع ماه از همان روز در سینماهای فرانسه روی پرده می‌رود. این فیلم از 25 مه در ایالات متحده اکران خواهد شد.

فیلم جدید وس اندرسن داستان دو عاشق نوجوان است که در دهه 1960 از شهر کوچک خود در نیو اینگلند فرار می‌کنند. کلانتر شهر (با بازی بروس ویلیس) و پدر و مادر دختر (بیل موری و فرانسیس مکدارمند) برای پیدا کردن آن‌ها وارد عمل می‌شوند.

ادوارد نورتن، تیلدا سوئینتن، جیسن شوارتزمن، بیل بالابان و هاروی کایتل دیگر بازیگران قلمرو طلوع ماه هستند که اولین فیلم اندرسن پس از کارتون استاپ-موشن آقای فاکس شگفت‌انگیز در سال 2009 است. فیلمنامه قلمرو طلوع ماه را اندرسن به همراه رومن کاپولا پسر فرانسیس فورد کوپولا نوشته است.

راشمور، خانواده رویال تننبام، زندگی در آب با استیو زیسو و دارجلینگ لیمیتد از دیگر ساخته‌های اندرسن است.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم کن در چند سال اخیر جشنواره خود را با فیلم‌های آمریکایی آغاز کرده‌اند، از جمله بالا در 2009، رابین هود در 2010 و نیمه‌شب در پاریس در 2011.

شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن 16 تا 27 مه برگزار می‌شود.

 

ترجمه: علی افتخاری



 تاريخ ارسال: 1390/12/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.