پرده سینما

جوزانی: تشكیل سازمان سینمایی می‌تواند اتفاق بزرگی باشد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مسعود جعفری جوزانیبه گزارش ایسنا در بخش اول برنامه‌ی شب گذشته‌‌ی «هفت»، مسعود جعفری جوزانی به عنوان میهمان تلفنی در برنامه حضور پیدا كرد و درباره وضعیت سینما در سال 90 گفت: امسال هم مانند 33 سال گذشته سینما افت و خیزهای خودش را داشت و علی رغم بدبینی‌هایی كه گروه‌های مختلف به دلیل سیاست‌زدگی به سینما داشتند باز سینما وضعیت بدی نداشت اما زیرساخت‌ها مثل سال‌های قبل مشكل اصلی سال 90 بود و ما همچنان حداقل به پنج هزار سالن در كشور نیاز داریم.

این كارگردان ادامه داد: مشكلات ما اول به خود ما برمی‌گردد وقتی می‌گوییم فیلم‌ها به درد نمی‌خورد و فروش نمی‌كند این حس منفی تأثیر بر جامعه دارد و متأسفانه كمتر تعریف می‌شنویم، در حالی كه توجه داشته باشیم در كجای دنیا به این راحتی فیلم ساخته و اكران می‌شود باید با مشكلات ریشه‌ای برخورد كرد.

جعفری‌جوزانی درباره مهمترین اتفاق سال 90 در سینما بدون نام بردن از جشنواره‌ای، گفت: اینكه فستیوالی را جوانان برگزار كردند و فیلمسازان با آثارشان جشنواره‌ای به این عظمت به وجود آوردند و جایزه‌ای كه به اصغر فرهادی تعلق گرفت.

این كارگردان در بخش دیگری از سخنانش ابراز عقیده كرد: وزارت ارشاد باید نگاه منفی به آدم‌ها را ترک كند تا خصومت‌های شخصی از سینما برود. در حال حاضر اختلافات اصلی در گروهی است كه روزی خود مسئولیت داشتند و الان علیه گروه دیگری كه روی كار آمده، شده‌اند.

جوزانی تصریح كرد: این دعواها بین سینماگران نیست و باید دعواهای سیاسی و حزبی را تمام كرد.

این سینماگر در پاسخ به سوالی درباره سازمان سینمایی گفت: چندین سال برای این كار زحمت كشیده شده است و از زمان سیف الله داد ما هم دعوت شدیم اما این افتخار الان به آقای شمقدری رسیده است. این سازمان ربطی به شخص ندارد و باید توجه داشت كه سینما بزرگ شده است. باید زیرساخت‌های درستی برایش فكر شود تا در اجرا خراب نشود و تشكیل سازمان سینمایی می‌تواند اتفاق بزرگی باشد.

 


 تاريخ ارسال: 1390/12/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.