پرده سینما

نیکی کریمی:سینمایی که من دیده ام درست و انسانی است

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نیکی کریمی با بیان اینکه نباید در مورد سینما واژه پاک یا ناپاک را به کار ببریم گفت: سینمایی که من دیدم درست و انسانی بوده است.

 

نیکی کریمینیکی کریمی بازیگر و کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگویی با فارس به موضوع فساد در سینما و نیز آخرین ساخته خود به نام سوت پایان پرداخت.

 

*سینمایی که من دیدم درست و انسانی بوده است

 

‌‌‌وی در خصوص اظهارات برخی از بازیگران درباره فساد در سینما گفت: حقیقت اش را بخواهید موقعی که این اظهار نظرات را می‌خوانم، خیلی متأسف می‌شوم، چون در این 20 سالی که در این سینما هستم، سینمایی را دیدم که به شدت درست و انسانی است.

 

‌* بکار بردن واژه پاک یا ناپاک برای سینما درست نیست

 

وی در ادامه توصیح داد: نمی‌خواهم لغت پاک را به کار ببرم چون به نظرم واژه درستی نیست ‌که بخواهیم به در مورد سینما واژه پاک یا ناپاک را به کار ببریم.

وی گفت: به نظرم به جای اینکه برخی به خودشان برگردند ببینند که روی خودشان چقدر کار کردند، چه میزان زحمت کشیده‌ و از وقت‌شان استفاده کرده‌اند، از سر بیکاری و مطرح کردن خودشان و یا هر دلیلی که واقعا نمی‌دانم چیست می‌آیند درباره این مسائل حرف می‌زنند و نظر می‌دهند.

 

 

‌* در این 20 سال یک آدم نادرست در سینما ندیدم

 

‌این بازیگر سینما در پاسخ به این پرسش که، افرادی چون استاد تارخ که یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های بازیگری را دارند نیز درباره فساد در سینما اظهار نظر کرده و هشدار دادند، در این‌باره چه نظری دارید، تصریح کرد: من روی آدم‌ها و اسم‌ها صحبت نمی‌کنم، نظر من یک نظر کلی است.

کریمی در ادامه اظهار داشت: اگر اوضاع همین طوری باشد که در این اظهار نظرات خواندم، پس من باید خدا را شکر کنم که در طول 20 سال گذشته یک آدم نادرست در این سینما ندیدم، پس قطعاً خدا آدم‌های خیلی خوب و درستی را بر سر راه من قرار داده است.

 

* باید درباره زیبایی‌ها و آدم‌های خوب صحبت کنیم

 

وی ادامه داد: نمی‌دانم چرا نباید درباره زیبایی‌ها و آدم‌های خوب سینما سینما حرف بزنیم. من می‌توانم ساعت‌ها راجع‌به خوبی افردی که در همین سینما با آن‌ها آشنا شدم صحبت کنم.

کریمی تأکید کرد: مطمئناً در صنف شما خبرنگاران هم همین طور است و شما با آدم‌های بسیار خوبی در بین همکاران خود آشنا شده‌اید، اما من همچنان تأکید دارم چرا ما نباید روی وجه مثبت آدم‌ها صحبت کنیم؟ به نظرم آدم‌هایی که می‌آیند و راجع‌به نکات منفی صحبت می‌کنند آدم‌هایی هستند که قطعاً در کارشان موفق نبوده و نیستند در غیر این صورت دلیلی ندارد که بخواهند به این موضوعات بپردازند.

 

این سینماگر درباره ساخت آخرین اثر خود سوت پایان و چگونگی رسیدن به مضمون فیلم بیان داشت: حدود 2 تا 3 سال پیش مستندی از خانم شیخ الاسلامی دیدم که تأثیر عجیبی روی من گذاشت، این مستند راجع‌به زن‌هایی بود که شوهرهای خود را کشته‌اند. پس از دیدن این مستند فکر کردم که می‌توانم این قضیه را بسط داده و به گونه‌ای به آدم‌ها کمک کنم و این افکار نقطه شروع برای نوشتن فیلمنامه سوت پایان و باقی قضایا بود.

کریمی در پاسخ به این پرسش که در سوت پایان تا چه میزان به اهدافی که می خواستید، رسیدید؟ گفت: خوشبختانه من گروه خوبی داشتم، بسیار دقیق و منظم کار کردیم و به نظرم تا آنجا که می‌توانستم موفق شدم.

 

 

‌* فیلم جدیدم را تا یکی دو ماه آینده می‌سازم

 

این کارگردان در ساخت فیلم بعدی خود بیان داشت: در حال حاضر روی یک فیلمنامه کار می‌کنم و امیدوارم تا یکی دو ماه آینده ساخت آن را شروع کنم.

کریمی در ادامه درباره قالب فیلم جدید خود گفت: به نظرم آنقدرها مهم نیست که این فیلم با ساخته‌های قبلی متفاوت باشد یا خیر، مهم این است که من ‌در طول این 10 سالی که فیلم می‌سازم قطعاً تحت تاثیر جامعه و اتفاقات آن، نکاتی به ذهنم می‌رسد که می‌‌توانم برخی از آن‌ها را در فیلم لحاظ کنم.

وی در ادامه افزود: در حقیقت فلیم جدیدم به صورت در ژانر اجتماعی نیست، اما محوریت آن جامعه و انسان است و قالبی داستانی دارد، اما نکته دیگر این است که همه می‌دانیم تکلیف فیلم روی میز تدوین روشن می‌شود، پس باید صبر کنیم فیلم ساخته شود، ب‌بینم و برچسبی تحت عنوان ژانر یا قالب روی آن نزنیم.


 تاريخ ارسال: 1391/1/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.