پرده سینما

مهرجویی برای حمایت از «نارنجی‌پوش» به سینما آمد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

مهرجویی جلوی سینما قدس تهران. عکس از امیر پورمند. ایسناعصر دیروز داریوش مهرجویی در جمع دوچرخه‌سوارانی حامی محیط‌ زیست در مقابل سینما قدس حاضر شد.

به گزارش ایسنا، از ساعاتی قبل تر جمعی از دوچرخه‌سواران حامی محیط زیست، مقابل سینما قدس سینمای سرگروه نارنجی‌پوش؛ آمده بودند تا با شعار «شهر ما پاكیزه‌تر از خانه ما» مردم را به تماشای نارنجی‌پوش دعوت كنند.

نارنجی‌پوش جدیدترین ساخته‌‌ی داریوش مهرجویی كارگردان هامون، اجاره‌نشین‌ها، سارا، و لیلا است كه برای دغدغه‌هایش از وضعیت محیط‌زیست و پاكیزگی جامعه‌ی ایران ساخته است.

واكنش مردم به حضور داریوش مهرجویی در جمع دوچرخه‌سوارانی كه از جنوبی‌ترین سینمای نارنجی‌پوش تا شمالی‌ترین سینمای آن ركاب زدند، جالب توجه بود. شهروندی كه علاقه‌اش به فیلم هامون داریوش مهرجویی باعث شده بود تا اسم اش را از همان سال‌ها به هامون تغییر بدهد تا خانمی كه می‌گفت كه فیلم نارنجی‌پوش را به خاطر اینكه استاد مهرجویی ساخته، دوست دارد.

مهرجویی با همراهی وحیده محمدی‌فر (فیلم‌نامه‌نویس) و رضا درمیشیان (دستیارش) به سینما قدس آمده بود و در مدت حضورش با دوچرخه‌سوارن و مردم عكس یادگاری گرفت.

دوچرخه سواران نارنجی پوش از مقابل جنوبی‌ترین سینمای نمایش دهنده نارنجی پوش تا شمالی ترین سینمای آن رکاب زدند و در طول مسیر در مقابل همه سینماهای نمایش دهنده توقف داشتند.

حامد بهداد ، لیلا حاتمی، میترا حجار، طناز طباطبایی، همایون ارشادی، فردوس کاویانی، اردشیر رستمی، امید روحانی، محمدجوادجعفرپور، مهیار پورحسابی، کیانوش گرامی، علی اصغر طبسی و... بازیگران اصلی نارنجی پوش هستند.

نارنجی پوش اثر داریوش مهرجویی داستان حامد آبان (حامد بهداد) عکاس حرفه‌ای مجلات و روزنامه‌ها است که با خواندن کتابی چنان تحت تاثیر پالایش محیط زیست و مبارزه با آشغال زایی می‌شود که با لباس نارنجی مخصوص رفتگران به شهرداری می پیوندد و با عنوان «نارنجی پوش» لیسانسه به شهرت می‌رسد اما اعتبار و محبوبیت حامد زندگی خصوصی و خانوادگی او را با سیلی از فراز و نشیب‌های عاطفی تند و ناگهانی به سمت و سویی دیگر می‌برد...

این فیلم در سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر برنده چهار سیمرغ بلورین (بهترین فیلم سینمای آسیا، جایزه بین المذاهب ، جایزه ویژه هیات داوران و بهترین تدوین) شده بود. همچنین در شش رشته دیگر ، بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی ـ بهترین بازیگر نقش دوم زن: میترا حجار، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه و بهترین صدابرداری کاندیدای دریافت جایزه شده بود.

عکس از امیر پورمند. ایسنا


 تاريخ ارسال: 1391/2/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.