پرده سینما

نمایش فیلم عباس كیارستمی در كن

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مثل یک عاشقفیلم‌ سینمایی مثل یک عاشق به کارگردانی عباس کیارستمی یکشنبه 20 می فردا ـ 31 اردیبهشت ماه ـ برای خبرنگاران در جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش در می‌آید.

به گزارش ایسنا، از کن، این فیلم در ساعت 19 و 30 در سالن «دبوسی» به روی پرده می رود و در ساعت 22 و 15 دقیقه نیز در سالن «بازین» تکرار می‌شود.

نشست رسانه‌ای جدیدترین ساخته‌ی کیارستمی نیز ساعت 14 و 30 روز دوشنبه ـ 21 می ـ اول خرداد ماه ـ برگزار خواهد شد.

مدت زمان آخرین ساخته عباس کیارستمی یک ساعت و 49 دقیقه است.

عباس کیارستمی ـ کارگردان سینمای ایران ـ امسال در جشنواره‌ی کن 2012 با فیلم مثل یک عاشق برای دریافت جایزه‌ی نخل طلا رقابت می‌کند.

امسال 1700 فیلم از کشورهای مختلف برای حضور در این فستیوال معتبر بین‌المللی متقاضی حضور بوده‌اند و فیلم مثل یک عاشق آخرین ساخته‌ی عباس کیارستمی در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارد و با سینماگرانی مانند کن لوچ، میشل هانکه و جف نیکولز رقابت می‌کند.

 

تهیه‌کننده‌ی فیلم مثل یک عاشق فرانسوی است و کیارستمی فقط به‌عنوان یک سینماگر ایرانی در کن حضور خواهند داشت و نماینده‌ی سینمای ایران محسوب نمی‌شود.

تا کنون عباس کیارستمی و فیلم‌هایش حضورهای متفاوتی در جشنواره‌ی کن داشته‌اند که مهم‌ترین حضور به سال 1997 برمی‌گردد که عباس کیارستمی نخل طلای بهترین فیلم جشنواره‌ی کن را برای طعم گیلاس گرفت. او امسال هم در سال 2012 با فیلم مثل یک عاشق دهمین حضورش را در کن پشت سر می گذارد.

نگاهی به حضور سال‌های گذشته‌ی عباس کیارستمی در جشنواره‌ی کن نشان می‌دهد که او با فیلم زندگی و دیگر هیچ در بخش نوعی نگاه دو جایزه معتبر جایزه روسلینی و جایزه‌ی بهترین فیلم بخش نوعی نگاه را دریافت کرده است.

عباس کیارستمی در سال 1993 بر مسند داوری جشنواره‌ی کن نشست و سال بعد، فیلم زیر درختان زیتون را در بخش مسابقه‌ی کن به نمایش گذاشت.

در سال 2001 فیلم ای بی سی آفریقا در بخش خارج از مسابقه حضور داشت و در سال 2002، فیلم ده کیارستمی در بخش مسابقه به نمایش درآمد. سال بعد نیز این هنرمند سرشناس ایرانی داوری بخش فیلم‌های کوتاه و سینه فوندانسیون را برعهده داشت و سال 2004 فیلم پنج را به کن ارائه کرد.

ریاست هیأت داوری جایزه‌ی دوربین طلایی و نمایش فیلم سه دقیقه‌ ای گریه‌ها در سال 2007 در یک مجموعه‌ی فیلم به مناسبت شصتمین دوره‌ی جشنواره‌ی کن از جمله‌ حضورهای پررنگ عباس کیارستمی در جشنواره‌ی فیلم کن بوده است.

سال 2010 رونوشت برابر اصل اولین اثر کیارستمی که در خارج از ایران ساخته شده است، در بخش رسمی کن به‌نمایش درآمد.

مثل یک عاشقی (به انگلیسی: Like Someone in Love) یک فیلم ژاپنی-فرانسوی محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی عباس کیارستمی است و رین تاکاناشی و تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند.


 تاريخ ارسال: 1391/2/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.