پرده سینما

تام کروز، اسپیلبرگ، براد پیت، لوکاس و دی کایریو در فهرست قدرتمندترین چهره‌های دنیا

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست قدرتمندترین شخصیت‌های دنیا در سال 2012 درحالی از سوی نشریه‌ی فوربس اعلام شد كه در میان 10 چهره‌ی اول تنها یك سینماگر دیده می‌شود.

 

تام کروزنشریه‌ی معتبر فوربس در گرارشی فهرست 100 شخصیت قدرتمند دنیا در عرصه‌های سینما، ادبیات، هنر، ورزش، موسیقی و ... منتشر كرد كه بالاترین رتبه‌ی متعلق به سینماگران در اختیار تام كروز است كه در مكان نهم قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، تام كروز در سال گذشته 75 میلیون دلار از بابت پروژه‌های سینمایی دریافت كرد كه مأموریت غیرممكن یكی از این فیلم‌های سرشناس و پرفروش بود.

پس از تام كروز، استیون اسپیلبرگ، كارگردان سرشناس هالیوودی در مكان دهم قرار گرفته است. اسپیلبرگ در سال گذشته میلادی توانست درآمد 130 میلیون دلاری را برای خود كسب كند و برای آخرین ساخته‌اش اسب جنگی در چندین بخش نامزد جایزه اسكار شود.

براد پیت، بازیگر سرشناس آمریكایی در مكان 28 این فهرست قرار گرفته است. این در حالی است كه فیلم درخت زندگی كه او در آن نقش یک پدر دلسوز را بازی كرده است، توانست جایزه‌ی نخل طلای كن سال گذشته را به دست آورد.

نشریه‌ی فوربس در مكان 36 این فهرست نام جرج لوكاس، كارگردان و تهیه‌كننده‌ی برنده‌ی اسكار را قرار داده است. درآمد وی در سال گذشته 90 میلیون دلار تخمین زده شده است.

پس از وی لئوناردو دی‌كاپریو قرار دارد كه با قرار گرفتن در مكان 46 با اختلاف شش پله بالاتر از اشتون كوتچر، دیگر بازیگر هالیوودی دیده می‌شود. این در حالی است كه جانی دپ با درآمد 30 میلیون دلاری در مكان 56 قدرتمندترین چهره‌های دنیا در سال 2011 و بالاتر از تام هنكس با رتبه‌ی 65 قرار گرفت.

نكته‌ی قابل توجه این است كه مریل استریپ، بازیگر سرشناس هالیوود كه سال گذشته برای ایفای نقش مارگارت تاچر در فیلم بانوی آهنین سومین جایزه‌ی اسكار خود را گرفت، در مكان 83 این فهرست حضور دارد.


 تاريخ ارسال: 1391/3/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.