پرده سینما

«مادام بوآری» با بازیگر «آلیس در سرزمین عجایب»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

میا واسیکوسکا  سر صحنه فیلم آلیس در سرزمین عجایبصنعت سینما در تدارک تولید نسخه تازه‌ای از قصه کلاسیک «مادام بوآری» اثر گوستاو فلوبر است که نقش اصلی را میا واسیکوسکا بازی خواهد کرد. اقتباس تازه سینمایی این قصه قدیمی را سوفی بارتس کارگردانی می‌کند.

رمان درام دوره‌ای گوستاو فلوبر در سال 1858 منتشر شد و در طول صد سال گذشته بارها توسط دو صنعت سینما و تلویزیون به صورت فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی درآمده است. این قصه تراژیک درباره جوانی به نام اما است که ناخواسته با یک دکتر شهری ازدواج می‌کند و با مشکلات متعددی روبرو می‌شود.

سوفی بارتس کارگردان نسخه جدید «مادام بوآری» عقیده دارد این قصه کلاسیک هنوز هم حال و هوایی امروزی دارد و انعکاسی از جامعه معاصر و آدم‌های آن است. با اعتقاد وی به همین دلیل است که صنعت سینما هم‌چنان این قصه را تبدیل به فیلم‌های سینمایی تازه می‌کند. هدف این فیلم‌ساز هم ارائه یک اثر تماشایی است که حرف‌هایی در ارتباط با مشکلات ارتباطی آدم‌های امروزی مطرح می‌کند.

میا واسیکوسکا سه سال قبل با نسخه جدید و زنده آلیس در سرزمین عجایب ساخته تیم برتون به تماشاگران سینما معرفی شد.

صنعت سینما اولین‌ بار در سال 1932 قصه «مادام بوآری» را تبدیل به یک فیلم سینمایی کرد. این فیلم محصول سینمای فرانسه بود و ژان رنو آن را کارگردانی کرد.

هنرمندان فرانسوی در سال 1991 هم نسخه تازه‌ای از این قصه را ساختند که ایزابل هوپر بازیگر نقش اصلی آن را بود و کلود شابرول آن را کارگردانی کرد.

اما شاید معروف‌ترین نسخه‌ای که از قصه گوستاو فلوبر ساخته شد، محصول انگلیسی‌زبان سال 1949 باشد که وینسنت مینه‌لی کارگردان آن بود. جینفر جونز و جیمز میسون دو بازیگر اصلی این محصول مشترک سینمای آمریکا و انگلستان بودند.


 تاريخ ارسال: 1391/3/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.