پرده سینما

اعلام آمادگی خانه سینما برای اصلاح اساسنامه

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هیأت مدیره خانه سینما آمادگی خود را برای اصلاح اساسنامه این تشکل صنفی اعلام کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

در پی انتشار مصاحبه های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت محترم سینمایی پس از آخرین نشست شورای عالی سینما، مبنی بر نگارش اساسنامه برای خانه سینما یا به تعبیر ایشان تشکل جایگزین آن، هیأت مدیره و مدیرعامل خانه سینما ضروری می‌دانند نکاتی را روشن کنند:

 

 

1- خانه سینما نهادی است که به موجب تصریح حکم دیوان عدالت اداری بر اساس مجوز تشکیل شده، و صاحب شخصیتی حقوقی است. بدیهی است چنین مؤسساتی را تنها با حکم مراجع قضایی یا بر اساس تصمیم مجمع عمومی می‌توان منحل کرد. لذا این نهاد هم چنان پابرجاست و هیأت مدیره در مهلت قانونی به حکم جدید تعطیلی دائم که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده اعتراض کرده و همه مساعی خویش را برای ابطال آن از طریق مراجع قضایی به کار خواهد بست.

 

2- آن گونه که اصناف نمی‌توانند تشکل های دولتی تأسیس کنند، مدیران دولتی هم نمی توانند نهاد صنفی تأسیس کنند . بنابر این هیچ تشکل دولتی نمی‌تواند جایگزین تشکل های غیر دولتی از جمله خانه سینما یا صنوف سینمایی شود. مصادره این عناوین نیز امری غیر قانونی است. بدیهی است راه اندازی باشگاه های فرهنگی؛ با هر نام و عنوانی ارتباطی با تشکیلات صنفی ندارد و بلامانع است.

 

3- رئیس هیأت مدیره خانه سینما در نامه ای به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرده است برای برون رفت از دور باطل کنونی، خانه سینما آماده است تا در مورد اصلاح اساسنامه و انطباق آن با سازوکارهای قانونی مورد ادعا اقدام کند. با توجه به اینکه در حکم صادره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها در 2 بند به اساسنامه اشکال وارد شده است، مرتفع کردن آنها نیازی به تشکیل هیأت هفت نفره نگارش اساسنامه ندارد. فارغ از آن که جایگاه قانونی نهاد تأیید کننده اساسنامه در بین مدیران دولتی هنوز محل مناقشه و تردید است ناگفته پیداست که انجام هر اصلاحی در اساسنامه خانه سینما تنها به عهده اعضای آن است و رسمیت یافتن اصلاحات نیزموکول به تصویب مجمع عمومی خانه سینما خواهد بود.

 

4- تناقضات موجود در نقل یا تفسیر یا مصادره به مطلوب بیانات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جلسات اخیر شورای عالی سینما توسط برخی از اعضای این شورا مایه نگرانی است. آنچه از مصاحبه و نقل و قول مستقیم بیانات ایشان از زبان دیگر اعضای شورا بر می آید حاکی از تصریح ایشان در مورد اصلاح اساسنامه توسط اعضای خانه سینماست، که در این صورت خانه سینما هم چنان آمادگی خود را برای همکاری در این روند اعلام می کند.


 تاريخ ارسال: 1391/3/28
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.