پرده سینما

سجادپور: «خانه سینما» به تاریخ پیوسته است و ما دیگر چیزی تحت عنوان «خانه سینما» نداریم

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سجادپور و شمقدریمدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد درخصوص وضعیت‌راه‌اندازی تشکل جدید سینمایی گفت: تشکل جدید، یک باشگاه سینمایی است که با اهداف غیر صنفی مثل اهداف محتوایی، فرهنگی، فراغتی و تامین اجتماعی فعالیت می‌کند.

به گزارش فارس، چندی پیش «جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی طی گفت‌وگویی با فارس از راه‌اندازی تشکل جدید جدید سینمایی خبر داد.

شمقدری در این باره گفت: در سومین جلسه شورای عالی سینما مصوب شد تا اساسنامه‌ای برای تشکل جدید که جایگزین «خانه سینما» خواهد شد، تدوین شود و مقرر شد هیئتی برای تدوین اساسنامه تشکیل شود.

وی افزود: این هئیت با حضور هفت نفر تشکیل می‌شود که سه نفر از اعضای خانه سینمای سابق، دو نفر از هیئت ساماندهی صنوف سینمایی و دو نفر از سازمان سینمایی کشور در این هیئت حضور دارند.

برای روشن‌تر شدن فعالیت‌های این تشکل گفت‌وگویی با «سیدعلیرضا سجادپور» مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد انجام دادیم که از نظر می‌گذرد:

 

خانه سینما به تاریخ پیوسته است

 

وی درباره چگونگی انتخاب سه نفر از اعضای خانه سینمای حاضر در هیئت 7 نفره‌ای که قرار است صنف جدید سینمایی را تشکیل دهند، گفت: در ابتدا باید تاکید کنم منظور از آن سه نفر، اعضای خانه سینمای سابق است؛ چراکه خانه سینما به تاریخ پیوسته است و ما دیگر چیزی تحت عنوان خانه سینما نداریم.

 

تشکیل باشگاه سینمایی با اهداف غیر صنفی

 

وی ادامه داد: این 3 نفر، از فعالان خانه سینمای سابق و دارای تجربه صنفی خواهند بود و به همراه بقیه اعضای هیئت به تبیین اساسنامه می‌پردازند تا یک باشگاه سینمایی با اهداف غیرصنفی تشکیل شود.

وی درباره توضیح اهداف غیرصنفی این تشکل بیان داشت: اتفاقا این سوال برای بسیاری از افراد مطرح شده است. در این باره باید بگویم به صورت کلی فعالیت‌های صنفی صنوف طبق قوانین جاری کشور، در پوشش وزارت ارشاد، وزارت کشور و با هماهنگی شورای سابق صنوف یک به یک انجام می‌شود و این‌ مراحل یک کارکرد صنفی مستقل را به صورت یک تشکل محقق می‌کند.

مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی خاطرنشان کرد: در حقیقت باید به این نکته توجه کرد که تمام فعالیت‌های هنری صرفا صنفی نیست، اتفاقاً در عرصه هنر و فرهنگ فعالیت‌هایی زیادی وجود دارد که تنها بخشی از آن صنفی است. حال تشکل جدید سینمایی نیز قرار است اهداف غیرصنفی یعنی اهداف محتوایی، فرهنگی، فراغتی و تامین اجتماعی را محقق کند.


سه نفر از بین فعالان خانه سینما انتخاب می‌شوند

 

 

وی در خصوص اینکه آیا فرهاد توحیدی و محمد‌مهدی عسگر‌پور در جمع اعضای 7 نفره تدوین اساسنامه تشکل جدید حضور خواهند داشت یا خیر، اظهار داشت: درباره چگونگی معرفی و انتخاب سه نفر از اعضای خانه سینمای سابق در اعضای هیئت مذکور، باید بگویم این 3 نفر در یک مکانیزم مشخص از بین فعالان خانه سینمای سابق و توسط همین فعالان انتخاب می‌شود.

سجادپور در مورد زمان دقیق تشکیل صنف جدید گفت: این فرایند در حال انجام است و به‌زودی این تشکل راه‌اندازی می‌شود‌. در واقع فکر نمی‌کنم تشکیل این تشکل حتی دو ماه هم طول بکشد.

وی در پایان در‌باره اینکه آیا این هیئت 7 نفره همان هیئت مدیره تشکل جدید هستند یا تنها اساسنامه را تدوین می‌کنند، عنوان کرد: باید درباره جزئیات این بحث، از خود صنف پرس‌وجو کنید، چرا که آن‌ها این جزئیات را تعیین می‌کنند و من هر چیزی اعلام کنم دولتی محسوب می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/4/1
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.