پرده سینما

دعوت هیئت ساماندهی برای ثبت مجدد صنوف

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 هیئت ساماندهی صنوف سینمایی، برای ثبت رسمی و طی مراحل اداری آن در مراجع قانونی، از شورای مرکزی این صنوف دعوت به عمل آورد.

 دبیرخانه هیئت ساماندهی صنوف سینمایی این هیئت به منظور اطلاع رسانی بیشتر به خانواده بزرگ سینمای ایران توضیحاتی ارائه نمود که در ادامه می‌آید:هیئت ساماندهی صنوف

1- حرکت در مسیر قانون و اطاعت جمعی از آن، از نشانه‌های پیشرفت و ترقی در جوامع مردم سالار بوده و هیئت ساماندهی اطمینان دارد جامعه سینمایی ایران عزیز به عنوان بخشی از نخبگان کشور، در این امر حساس تاریخی، پیش قدم خواهد بود. لذا این هیئت همزمان با آغاز رسمی فرایند قانونی شدن صنوف سینمایی، مراتب امتنان خود را نسبت به تمامی اهالی محترم سینما که طی این مدت با ارائه نظرات و دیدگاه‌های مشورتی خود، یاری بخش این مجموعه در چگونگی  دستیابی به حقوق حقه صنوف بوده‌اند، ابراز می دارد.

2- نگاه واقع‌بینانه و ارزیابی دقیق از وضعیت رفاهی، معیشتی و فرهنگی سینماگران فهیم کشور، هیئت ساماندهی را موظف نمود تا با تکیه بر حمایت و اهتمام دلسوزانه و صادقانه دولت خدمتگزار در جهت خدمات دهی روز افزون به فعالان عرصه سینما، گام‌های مؤثری پیرامون موضوعاتی چون رفع مشکلات درمانی و بهداشتی سینماگران، تأمین مسکن، تخصیص برخی امکانات معشیتی متناسب با شأن و منزلت سینماگران و . . . بردارد که امید است با ثبت  قانونی صنوف، این مسیر روند تکاملی خویش را به ویژه در جهت حفظ و صیانت از امنیت شغلی اهالی محترم سینما بردارد.

3- به گواه تاریخ، در طول سالیان گذشته تاکنون همواره کم لطفی‌ها و فضاسازی‌های ناشی از جهل به قانون از سوی برخی دولت‌مردان و حتی معدود همکاران سینمایی، جراحات بسیاری را بر بدنه سینمای ایران وارد کرده است.

لذا هیأت ساماندهی بر این باور است با کمک صنوف سینمایی علاوه بر ترمیم جراحات وارده می‌توان به سهولت اهداف و حقوق صنفی سینماگران را محقق ساخت و در این مسیر با تدوین اساسنامه جدید و برگزاری مجمع عمومی و انتخابات، شرایط کسب مجوزهای لازم و ثبت رسمی صنوف در مراجع ذی ‌صلاح را از طریق وکلای با تجربه حقوقی فراهم ساخت. 

4- هیئت ساماندهی با تأکید بر ضرورت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و انسانی توسط یکایک افراد جامعه به ویژه اصحاب فرهنگ و هنر در این برهه از تاریخ ایران زمین، با ابراز احترام به رؤسای پر تلاش صنوف سینمایی و با اشاره به دعوت‌نامه‌های ارسالی برای ایشان، بر خود وظیفه می‌داند در آغاز راه ثبت قانونی، از این طریق نیز از دست‌اندرکاران صنوف دعوت به عمل آورد تا به منظور تطبیق و تدوین اساسنامه‌های خویش با فرم اساسنامه مراجع مربوطه و انجام سایر مراحل اداری، در جلسات هماهنگی این هیئت حضور به هم رسانند.

بی تردید در این مسیر سخت و ارزشمند، حضور تمام اعضای فرهیخته سینما، لذت پیوستن به حلقه قانون و بهره‌مندی عادلانه از منافع صنفی نهفته در آن را مضاعف خواهد ساخت.


 تاريخ ارسال: 1391/4/16
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.