پرده سینما

آیا صنوف سینمایی به دعوت کمیته‌ی ساماندهی پاسخ دادند؟

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از آنکه رییس کمیته ساماندهی صنوف سینمایی طی هفته‌ی گذشته اعلام کرد، دعوتنامه ثبت قانونی برای 28 صنف ارسال شده است. خبرنگار ایسنا در تماس با روسای برخی صنوف مختلف این موضوع را پیگیری کرده و نظر روسای آن‌ها را درباره طی کردن روند ثبت قانونی جویا شده است.

 

-مسعود اطیابی ـ رئیس انجمن مدیران تولید با بیان اینکه‌، دعوت‌نامه کمیته ساماندهی را دریافت کرده است، گفت: پیشکسوتان انجمن مدیران تولید در حال مطالعه اساسنامه هستند تا بتوانیم بندهای لازم را به آن اضافه کنیم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم این روند و بررسی اساسنامه تیپ خیلی زمان نمی‌برد چون اساسنامه‌ای که به دستمان رسیده با اساسنامه قبلی انجمن مدیران تولید تفاوت زیادی ندارد.

 

-وجیه الله شهیدی ـ رئیس انجمن مدیران سالن‌های سینما ـ هم در این باره بیان کرد: ما هنوز اساسنامه را دریافت نکرده‌ایم، چراکه باید ابتدا بحث دریافت اساسنامه را در جلسه هیات شورای مرکزی‌مان مطرح کنیم تا در صورت موافقت، اساسنامه را گرفته و مطالعه کنیم. همچنین کار کردن روی اساسنامه یا پذیرفتن آن منوط به بررسی در مجمع عمومی است.

 

-حسن حسن‌دوست ـ رئیس کانون تدوین‌کنندگان فیلم ـ نیز درباره طی کردن مراحل ثبت قانونی عنوان کرد: ما هنوز اساسنامه تیپ را دریافت نکرده‌ایم، چرا که این موضوع در هیات مدیره و مجمع عمومی طرح نشده است.

رئیس کانون تدوین کنندگان فیلم در ادامه سخنانش با بیان اینکه ما هیچ مکانی برای تشکیل مجمع عمومی نداریم، یادآور شد: چندی پیش اصناف، نامه‌ای دادند که کمیته ساماندهی صنوف سینمایی را به رسمیت نمی‌شناسند به عنوان مثال کانون تدوین‌کنندگان طی 20 سال به بهترین اساسنامه رسیده بود و طبیعتاً اگر با بندی از اساسنامه‌اش مشکل داشتند، باید نهایتا آن را تغییر می‌دادند، نه اینکه بخواهند کلاً ماهیت صنف را تغییر دهند.

 

-محمد لشگری ـ رئیس کانون دستیاران فیلمبردار ـ هم در این باره گفت: دعوت‌نامه آقای زندباف به دستمان رسیده است. با دوستان شورای مرکزی که صحبت کردیم و اساسنامه را مورد بررسی قرار دادیم، همه معتقدند که این اساسنامه تیپ دارای اشکال‌های زیادی است و انگار ما کارمندان وزارت ارشاد هستیم و فقط حقوق نداریم.

وی توضیح داد: با این اساسنامه ما تنها یک انجمن فرهنگی داریم نه یک صنف. اینکه دوستان می‌گویند می‌خواهند با صنوف همکاری کنند، با این وضعیت، قابل تحقق به نظر نمی‌رسد. جدا از اینکه ما با توجه به بسته بودن خانه سینما مکانی برای تجمع نداریم که بخواهیم مجمع عمومی تشکیل داده و درباره این موضوع صحبت کنیم.

 

-مرتضی ندایی ـ رئیس انجمن تهیه‌کنندگان مستند ـ هم، بیان کرد: هنوز اساسنامه را کاملاً مطالعه نکرده‌ام اما آنطور که شنیده‌ام به نظر می‌رسد این اساسنامه قرار است جمعی فرهنگی ایجاد کند، نه صنفی. فعلاً باید اساسنامه را مطالعه کنم تا بتوانم درباره آن نظر بدهم.

 

- غلامرضا موسوی - رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان - ضمن تاکید بر اینکه این صنف کمیته ساماندهی را به رسمیت نمی‌شناسد، اظهار کرد: اصولا شورای عالی تهیه‌کنندگان براساس تصمیم کمیته هماهنگی روسای صنوف جامعه صنوف خانه سینمای ایران‌، هیات ساماندهی را به رسمیت نمی‌شناسد و بنابراین اساساً نمی‌تواند اساسنامه یا نامه‌ها را مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات اساسنامه این است که به هر دلیلی که خواستند، می‌توانند تعطیلش کند. این انجمن‌های فرهنگی به هیچ وجه کارایی ندارند چون صنفی نیستند. طبیعتا با جنبه فرهنگی‌شان هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و هر حرکتی در آنها متهم به صنفی بودن می‌شود.

 

-آناهید ‌آباد ـ رئیس کانون دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز ـ هم در این زمینه گفت: به نظر ما، به این چیزی که منتشر شده است اساسنامه نمی‌گویند چون اصلا در آن صنف‌ها مطرح نیستند. چرا باید پای قراردادی را امضاء کنیم که نه در آن حق رای داریم و نه برای صنف چشم‌اندازی می‌بینیم و نه خیلی چیزهای دیگر؟


 تاريخ ارسال: 1391/4/26
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.