پرده سینما

سازمان سینمایی سوره:حوزه هنری بر حق قانونی خود در اکران فیلم‌ها اصرار دارد

پرده سینما









سازمان توسعه سینمایی اعلام كرد:حوزه هنری بر حق قانونی خود در اکران فیلم‌هایی که با صاحبان آن‌ها قرارداد دارد، مصر است .

 

به گزارش خبرگزاری ایسنا سازمان توسعه سینمایی سوره در یادداشتی با اعلام مواضع خود نسبت به شرایط اکران افزود: سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری به دلیل توافقي که با وزیر ارشاد دکتر سید محمد حسینی مبني بر خودداري از اظهارنظرهاي رسانه اي داشته، در روزهای اخیر درباره مسائل اکران، حاشیه های آن و عملکرد غیرقانونی شورای صنفی نمایش واکنش و موضع گیری نداشت، اما نامه جمعي از صاحبان فیلم های اکران عید فطر و درخواست آنها برای پایان دادن به مسائل و اختلاف‌های موجود ارائه توضیحاتی را ضروری می سازد.سینما آزادی

 

شرایط موجود سینمای ایران به گونه ای است که در این آشفته بازار حقوق صاحبان فیلم، مخاطبان سینما و دلسوزان این هنر - صنعت نادیده گرفته می شود، سازمان سینمایی و زیر مجموعه های آن از جمله شورای صنفی نمایش، در برخوردی غیرقانونی و غیراخلاقی صاحبان فیلم ها را تحت فشار قرار داده، با استفاده از امکانات مالی و دولتی آنها را وادار به پذیرفتن خواسته‌هایشان می سازند.

 

سازمان سینمایی سوره علاقمند به اکران بی قید و شرط فیلم‌های سینمایی کلاه قرمزی و بچه ننه، ضد گلوله و بی خداحافظی در سینما آزادی، استقلال و زیرمجموعه‌های این دو سینما در تهران و شهرستان‌ها است، همانند سال‌های گذشته این سازمان طبق مقررات به تعهداتی که در قبال فیلم‌ها، تهیه‌کننده‌ها و پخش کننده‌ها دارد پای‌بند است و استفاده از ظرفیتهای سینماهای حوزه هنری برای رونق دادن به مجموعه سینمای ایران را از وظایف خود می‌داند. اما شورای صنفی مصر است تا حقوق مسلم این سازمان و خواسته صاحبان فیلم ها را زیر پا بگذارد.

 

ناگوار است که در نظام جمهوری اسلامی و در فضای فرهنگی شرایط به گونه ای رقم خورده که نهادی که از ارزش ها و پاسداری از اخلاق، معنویت و نهاد خانواده صحبت می کند، مورد تمسخر قرار گرفته تا از آرمان هایش عقب نشینی کند. امکانات دولتی برای ایجاد فضایی صرف می شود که حاصلی جز تهمت زنی و رواج بی اخلاقی ندارد. شرایط به گونه ای پیش رفته که اختیارات و امکانات دولتی برای فسخ قرارداد صاحبان فیلم با سینماهای حوزه هنری هزینه می‌شود و کمک مالی به این سینماگران در صورتی تعلق می گیرد که همسو با اهداف سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش حرکت کنند. حواله نمایش فیلم به سینما آزادی داده نمی‌شود و حتی فیلم های ارزشی در این جدال آسیب می‌بینند. امروز بیت المال و بودجه دولتی برای رویارویی با یکی از نهادهای دیرپای فرهنگی، انقلابی صرف می‌شود که تنها خواسته اش صیانت از سینمای ارزشی و بنیان مقدس خانواده است.

در این فضا است که شورایی که وظیفه اش سامان دادن به وضعیت اکران فیلم ها و برنامه ریزی برای رونق سینماها و جذب مخاطب است، عرصه ای برای تنگ نظری و اعمال فشار بر بدنه سینمای ایران شده و هر روز این وضعیت پیچیده تر می شود. سازمان سینمایی سوره همچنان بر حفظ اهداف و آرمان‌های خود اصرار دارد و هدف خود را حفظ سینمای سالم، ارزشمند و اخلاق مدار می داند، اگرچه زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد پا را از محدوده قانون فراتر می گذارند و سینمای ایران را رو به تعطیلی می‌برند، اما بر عهده همه نهادها و سازمان های فرهنگی و هنری است که در مقابل این بی قانونی واکنش نشان داده و مانع پایمال شدن حقوق معنوی و مالی صاحبان فیلم شوند


 تاريخ ارسال: 1391/5/26
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>یوگی:

انقدر اصرار کن تا همه سینماهای زیرگروهت تعطیل بشه!)))))

0+0-

شنبه 28 مرداد 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.