پرده سینما

پایان اختلاف شورای صنفی نمایش و حوزه هنری

الهام نداف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 کلاه قرمزی در پردیس‌های سینمایی اکران می‌شود 

 

کلاه قرمزی و بچه ننهاختلافات حوزه هنری و شهرداری با شورای صنفی نمایش با وساطت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفع شد.

مشکلات ابتدای سال 91 درمورد اکران فیلم‌ها و اختلافات نهادهای سینمایی، این بار دامن سه فیلم کلاه قرمزی و بچه ننه، بی‌خداحافظی و ضد گلوله را هم گرفت و این فیلم‌ها که اکران خود را یک هفته پیش آغاز کرده‌اند، بدون داشتن سینماهای حوزه هنری و پردیس‌ها روی پرده رفتند.

با نزدیک شدن به اکران فیلم تازه حمید جبلی و ایرج طهماسب و همچنین امید سینماداران به فروش فیلم‌های بی‌خداحافظی احمد امینی و ضدگلوله مصطفی کیایی، شهرداری و حوزه هنری که با این سه فیلم قرارداد داشتند برای اکران این سه فیلم در سینماهای زیرمجموعه‌شان آماده شدند.

 شورای صنفی نمایش هم که باید به مرتفع شدن این مشکل کمک می‌کرد، چهارشنبه اول شهریور جلسه‌ای با نماینده حوزه هنری و شهرداری برگزار کرد.

 حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش جلسه با مسئولان شهرداری و حوزه هنری را مثبت ارزیابی کرد و در‌این‌باره به خبرآنلاین گفت: « از روز پنجشنبه پردیس سینمایی تماشا، راگا و ملت فیلم‌های اکران عید فطر را نمایش می‌دهند و می‌توانم بگویم مشکلی که با شهرداری داشتیم به طور قطعی برطرف شده است.»

 وی در خصوص مذاکره با حوزه هنری توضیح داد: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حسن نیت به این مسئله ورود پیدا کرد و با نماینده حوزه هنری هم حرف زدیم و شورای صنفی نمایش هم یک قدم جلو آمد تا قضیه حل شود. باید فروش خوب فیلم‌های اکران عید فطر را به فال نیک بگیریم و مثبت نگاه کنیم. می‌توانم بگویم مشکل شورای صنفی نمایش با حوزه هنری حداکثر تا شنبه حل می‌شود و حواله اکران فیلم‌های عید فطر برای سینماهای حوزه هنری هم صادر می‌شود.»

 سخنگوی شورای صنفی نمایش همچنین افزود: «مشکلی که برای اکران فیلم‌ها با حوزه هنری داشتیم به طور کامل حل شده و فقط مختص فیلم‌های اکران عید فطر نیست. سینمای ایران دارد به روزهای اوجش بازمی‌گردد و دلیلی ندارد دیگر روزهای گذشته را به یاد بیاوریم و خاطرات آن دوران را نبش قبر کنیم.»

 از سوی دیگر، غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری درباره جلسه برگزار‌شده در روز چهارشنبه به خبرآنلاین، گفت: «سعیدی‌پور نماینده حوزه هنری در شورای صنفی نمایش برای حل و فصل اختلافات اول شهریور در جلسه حضور یافت، اما نمایندگان حوزه هنری و شورای صنفی نمایش در این جلسه با هم به نتیجه نرسیدند.»

 فرجی ادامه داد: « پنجشنبه دوم شهریور جلسه دیگری با شورای صنفی نمایش داشتیم و با وساطت سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی طرفین از مواضع خود کوتاه آمدند و قرار شد حواله فیلم‌ها برای سینماهای حوزه هنری صادر شود.»

 با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی شورای صنفی نمایش و شهرداری و حوزه هنری به نظر می‌رسد با اکران عید فطر جانی دوباره در بدن سینما دمیده و خاطرات خوش اکران سال 90 دوباره زنده شود. باید منتظر ماند و دید آیا کلاه قرمزی و دو فیلم بی‌خداحافظی و ضد گلوله شنبه روی پرده همه سینماها خواهند رفت؟

 

الهام نداف


 تاريخ ارسال: 1391/6/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.