پرده سینما

واکنش احمدی نژاد به سخنان انتقادی یک فعال سینمائی

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمود احمدی نژادمسعود اطیابی برخی شایعات پیرامون دیدار وی با رئیس جمهوری درباره فیلم لاله را تکذیب کرد و گفت: صحبت‌هایی شد که رییس جمهوری به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد با کلیت آن موافق است.

مسعود اطیابی به خبرنگار مهر گفت: اولین بار بود که به این جلسه رفتم و در ارتباط با دو محور کلی با رییس جمهوری صحبت کردم. که وی درباره یکی از آنها مستقیم پاسخ داد.

وی افزود: در این دیدار عنوان کردم، جمعی از سینماگران در این جلسه حضور دارند. مشخص است که طیف خاصی را دعوت نکردید و آنها از یک طیف نیستند. ما دوست داشتیم که افراد دیگر هم حضور داشتند. یا شما آنها را دعوت نکردید و یا دعوت شده اند و نیامدند. اگر نیامدند پس از دولت دلگیر هستند و یا شما را دوست ندارند.

اطیابی ادامه داد:با آنها که دلگیر هستند باید به نوعی صحبت شود و یا بهتر است با آنها گفتگو کرد. اگر هم دوست ندارند که بحث دیگری است و این یک امر سلیقه ای است.

وی با اشاره به برخی موارد مطرح شده در این جلسه گفت: فعالان مرتبط با سینما حدود 30 هزار نفر هستند. اما تعدادی از این عزیزان در شرایط فعلی با مشکل معشیتی همراه هستند. چرا باید در این شرایط به تولید پروژه میلیاردی اصرار کنیم. کمک هایی که چندی پیش از طرف دولت به سینماگران شد و استقبال آنها نشان از ضعف معیشتی است.

این کارگردان تاکید کرد: چرا باید در این شرایط پروژه میلیاردی از طریق دولت ساخته شود. پروژه ای که نه خاصیت فرهنگی دارد و نه برای سینماگران اشتغال زایی می کند و فقط چند نفر از ان سود مالی می برند و یا در آمدشان چند برابر می شود. در صورتی که دیگر عوامل پروژه هیچ تغیری در دستمزدشان نمی شود.

وی ادامه داد:در این پروژه ها نیز مانند فیلم های معمولی برای دستمزد با عوامل چانه زنی می شود. به عقیده من تا زمانی که در تحریم اقتصادی هستیم نباید چنین پروژه های سنگین دولتی ساخته شود. بلکه باید هزینه ان صرف  زیر ساختها شود. در انتها نیز درخواست داشتم که چنین پروژه هایی تعطیل شوند.

اطیابی درباره موضوع مطرح شده در این جلسه در ارتباط با اصناف سینمای ایران گفت: من در این جلسه عنوان کردم اصناف جای خاصی برای تمرکز به دلیل تعطیلی خانه سینما ندارند. در این ارتباط خلع قانونی برای اصناف وجود دارد چه از جهت تشکیلات و فعالیت. بهتر است گروهی از ارشاد مامور شوند و پیش نویس نظام اصناف سینمایی را با کمک اهالی سینما تنظیم کنند و آن را در مجلس و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب برسانند.

وی در پایان بیان کرد: در انتهای جلسه نیز رئیس جمهوری را سر میز شام دیدم و عنوان کردند که من با صحبت های شما هم نظر هستم و باید در این ارتباط فکری شود.


 تاريخ ارسال: 1391/6/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.