پرده سینما

کرمان برای برگزاری جشنواره فیلم مقاومت آماده می شود

پرده سینما









با تشکیل جلسه هماهنگی مدیران ادارات و سازمان های مختلف استان در استانداری،  کرمان برای برگزاری باشکوه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس آماده می شود. جلسه هماهنگی ادارات و دستگاههای دولتی ونهادهای انتظامی و نظامی استان برای هر چه با شکوه تر برگزار کردن جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در استانداری کرمان برگزار شد.محمد خزاعی

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، استانداری کرمان به منظور دستیابی به سازوکارهای مشترک و تقویت فضای تعامل و مناسبات دستگاه های اجرایی استان در میزبانی از دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس نشست مشترکی را روز گذشته با حضور نمایندگان و مدیران مراکز و سازمان ها و ادارات مختلف استان برگزار کرد.

در این جلسه که با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، شمس الدینی مدیر کل اجتماعی استانداری کرمان، احمد سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد صنعتی قائم مقام دبیر جشنواره، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی، پژمان لشگری پور مدیر امور فوق برنامه ها و جلوه گاه نور، کامران ملکی مدیر برنامه ریزی و تشریفات، اصغر معتمدآریا معاون تشریفات، سیاوش حقیقی مدیر تبلیغات، هاشم ایمانی مدیر پشتیبانی جشنواره و نمایندگان دستگاه های استان برپا شد در خصوص آخرین برنامه ها، هماهنگی و برنامه های ویژه هر اداره و دستگاه اجرایی در استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان گفت: جشنواره فیلم مقاومت یکی از جشنواره های ارزشی است که در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود که کمتر جشنواره ای در حوزه فرهنگ وهنر هست که چنین بار ارزشی را بر دوش داشته باشد ومایه افتخار است که اتفاق بزرگ در استان کرمان رقم خواهد خورد وحضور آثار کشورهای دنیا وهنرمندانشان به اهمیت این اتفاق می افزاید.

وی ادامه داد: زمان برگزاری که در مهرماه  است به لحاظ آب وهوای مناسب بوده وبازسازی سالن های سینما مدتی است شروع شده وقبل از شروع جشنواره  به پایان خواهد رسید.

شمس الدینی خاطرنشان ساخت: استان کرمان با همکاری تمام ارگان ها و به واسطه حمایت از آبروی استان در همه بخش های برگزاری جشنواره باید تلاش بکنند واز این فرصت بهترین استفاده را جهت معرفی استان ونقش مهمی که در دفاع مقدس داشته ایم را به نمایش بگذاریم.

احمد سعیدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه در سخنانی با اشاره به برگزاری این جشنواره بین المللی در کرمان گفت: برپایی جشنواره‌ایی در این حد، می تواند تاثیر ماندگار و بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر کرمان باقی بگذارد.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت در ایام هفته دفاع مقدس برگزار می شود، بنابراین تداعی حماسه های بی بدیل هشت سال دفاع مقدس ملت در قالب آثار هنری و به طور مشخص، فیلم و عکس و فیلم نامه می تواند در این هفته و در قالب این جشنواره نمودی منطقه ای و جهانی داشته باشد.

سعیدی افزود: ابعاد وسیع این جشنواره در بخش میزبانی،حضور بیش از 550 هنرمند عرصه سینمای داخلی و خارجی،حضور دهها خبرنگار از رسانه های داخل و خارج کشور، برنامه سازی چندین گروه تلویزیونی ،پخش مستقیم برنامه های متعدد جشنواره از شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی و موارد دیگر از جمله مسایلی است که میطلبد همه دستگاهها و ادارات کرمان به سهم خود در این اتفاق فرهنگی مهم نقش آفرینی کنند.

محمد خزاعی دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت نیز در این جلسه با اظهار خوشحالی از آن چه که "همراهی خوب مسئولان" در استان کرمان خواند گفت: این جشنواره با تمهیداتی که برای ان در نظرگرفته شده است، وسیع ترین جشنواره ای است که در 30 سال گذشته برگزار شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره دوازده  متقاضی میزبانی از استان های مختلفی داشت اما به خاطر اهتمام ویژه استان کرمان مکان برگزاری با مشورت وزیر و شورای سیاستگذاری به کرمان واگذار شد. برگزاری یک رویداد فرهنگی وهنری بین المللی  شاید بیشتر از کنفرانس های اقتصادی که برگزار می شود موثرتر است وقطعا، حضور این جشنواره  برای استان کرمان برکات خوبی خواهد داشت و امیدوارم جشنواره یک ساله در کرمان نباشد و سالیان سال کرمان میزبان این رویداد بزرگ باشد.

دبیر جشنواره با اشاره به اینکه در سال اول بازسازی دوسالن سینما صورت گرفته اضافه کرد: قطعا، در دوره های بعد گسترش سالن ها و وسعت فضاهای فرهنگی را برای استان در پی خواهد داشت.

به گفته وی جشنواره در نوع خودش وسیع ترین جشنواره در 30سال گذشته محسوب می شود وچهار کار گروه درحال انجام  فعالیت های مختلف جهت برگزاری هستند واین جشنواره در تمام شهرهای مرزی کشور دایر خواهد که 70نفر درگیر مقدمات نمایش فیلم ها در شهرهای مرزی هستند و کارگروه بعدی  در حوزه بین الملل فعال شده است.در خلال برگزاری جشنواره  دیدار از خانواده های  شهدا از برنامه های روزانه جشنواره است  که هنرمندان در قالب گروهای مختلف به 12خانواده شهدا در منازل آنها سر خواهند زد و5روز جشنواره هر روز به نام یک شهید استان نام گذاری می شود.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی استان از جمله: سازمان میراث فرهنگی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، فرمانداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، بنیاد شهید،فرودگاه کرمان و اداره برق حضور داشتند.


 تاريخ ارسال: 1391/6/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.