پرده سینما

سه کشور دیگر نمایندگان خود را به اسکار معرفی کردند

پرده سینما









نمایندگان مقدونیه، بلغارستان و نروژ در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 85 به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شدند.

 

نمایی از فیلم کن تیکیبه گزارش خبرآنلاین، مقدونیه روز پنجشنبه فیلم نیمه سوم به کارگردانی دارکو میتروسکی را به عنوان نماینده خود در جوایز اسکار 2013 انتخاب کرد.

 نیمه سوم در ادامه موج تولید فیلم‌های با موضوع فوتبال، قومیت و ملیت در سال‌های اشغال توسط آلمانی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم، ساخته شده که این اواخر در سینمای اروپای شرقی به راه افتاده است.

 نیمه سوم بر مبنای داستانی واقعی ساخته شده و وقایع آن در مقدونیه و بعد در یوگسلاوی پس از حمله‌ نازی‌ها روی می‌دهد. داستان درباره تیم اف‌سی مقدونیه و رودولف اسپیتس مربی آلمانی یهودی آن است که تیم را در راه رسیدن به قهرمانی در لیگ فوتبال ناری‌ها هدایت کرد.

ساکو کووچ و کاترینا ایوانووسکا در نیمه سوم بازی می‌کنند. ریچارد سامل بازیگر آلمانی که در دو فیلم لعنتی‌های بی‌آبرو و زندگی زیباست نقش‌های کوتاه داشت، نقش اسپیتس را به عهده دارد.

 مخفیانه رفتن (Sneakers) اولین ساخته والری یوردانوف و ایوان ولادیمیروف نماینده بلغارستان در اسکار است.

 این فیلم درباره شش جوان است که از شهر ملال‌آور خود می‌گریزند تا تابستان طولانی را کنار سواحل تمیز و دست‌نخورده بگذرانند. یوردانوف خود در مخفیانه رفتن نقش یک جوان لذت‌جو را بازی می‌کند.

این فیلم مارس پارسال در بلغارستان اکران شد. مخفیانه رفتن یکی از فیلم‌های محبوب جشنواره‌های سینمایی بوده است. این فیلم پارسال در جشنواره مسکو تقدیر شد و در جشنواره کارلووی واری هم در بخش مسابقه «شرق غرب» به نمایش درآمد و مورد تقدیر قرار گرفت.

 نروژ هم فیلم کن تیکی (Kon-Tiki) به کارگردانی اسپن ساندبرگ و یواخیم رونینگ را به عنوان نماینده خود به آکادمی معرفی کرد.

 این فیلم درباره سفر تحقیقاتی تور هایراه، انسان‌شناس و جهانگرد در سال 1947 است. او در این سفر با یک کُلُک چوبی از آمریکای جنوبی به جزایر پلی‌نزیایی رفت.

 کمیته اسکار نروژ درباره کن تیکی گفت: «این فیلم روایتی ماجراجویانه درباره بلندپروازی‌های مردی تنهاست که با کشیدن نقشه‌ای بزرگ‌تر از خودش، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.»

 کن تیکی اولین بار ماه اوت در جشنواره فیلم نروژ در هوگسوند به نمایش درآمد و اخیراً در جشنواره فیلم تورنتو هم روی پرده رفت.

 این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال نروژ است. کن تیکی در سه هفته اول اکران در 118 سینما 8.82 میلیون دلار (معادل 551 هزار بلیت) فروخت که برای کشوری با کمتر از پنج میلیون نفر جمعیت رقم زیادی است. کن تیکی همچنین با 16.1 میلیون دلار پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ نروژ است.

 اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 15 ژانویه 2013 (26 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/6/24
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>ali:

bayad bebinim iran emsal ba in vazoat tolid chi kar mikhad bokone !!!!

0+0-

جمعه 24 شهريور 1391




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.