پرده سینما

نمایندگان کرواسی و پرتغال در اسکار مشخص شدند

پرده سینما









 

گیاخوار آدم خوارفیلم‌ گیاه‌خوار آدم‌خوار از کرواسی و تبارِ تبارِ من از پرتغال برای حضور در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2013 رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، گیاه‌خوار آدم‌خوار به کارگردانی برانکو اشمیت داستانی آزاردهنده درباره یک پزشک زنانِ بی‌اعتنا به اصول اخلاقی است که در یک کلینیک باروری در کرواسی کار می‌کند.

 بلندپروازی‌های بی‌رحمانه این پزشک باعث می‌شود او مرتکب چند اشتباه مرگبار شود.

 فیلمنامه گیاه‌خوار آدم‌خوار را اشمیت و ایوو بالنوویچ بر مبنای کتابی از بالنوویچ نوشته‌اند. این فیلم را کمیته‌ای 17 نفره منتخب انجمن فیلمسازان کرواسی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

ملودرام اجتماعی تبارِ تبارِ من ساخته ژوا کانیژو نیز نماینده پرتغال در اسکار خواهد بود.

این فیلم اولین بار سال 2011 در جشنواره تورنتو نمایش داده شد و بعداً در جشنواره‌های مختلف مانند سن سباستین که در آن برنده جایزه فیپرشی شد، پوسان، ریو دو ژانیرو، میامی و بارسلونا روی پرده رفت.

 تبار تبار من داستانی درباره فساد اخلاقی و مواد مخدر است که اتفاقات آن در زاغه‌ای در لیسبون روی می‌دهد. این فیلم با 20.953 هزار تماشاگر پرفروش‌ترین فیلم پرتغالی به نمایش‌درآمده در این کشور در سال 2011 بود. تبار تبار من نهمین فیلم بلند کانیژو است.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 15 ژانویه 2013 (26 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1391/6/29
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.