پرده سینما

بیانیه انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در مورد وضعیت آشفته اکران

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در خصوص وضعیت اکران و مشکلات ناشی از آن بیانیه‌ای منتشر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

سینمای ایران روزگار دشواری را سپری می‌کند. روزگاری که هجوم فشارها و بی‌مهری‌ها از همه سو عرصه را برای ادامه حیات سینمای نجیب اما نحیف ایران تنگ کرده است.

مشکلات اکران اما درحال حاضر مهم ترین دغدغه سینماگران است. سوء مدیریت، کینه‌جویی و لجبازی در اکران موجبات موازی‌کاری و بی‌قانونی را فراهم آورد و ضربه‌‌ای کاری بر پیکر سینمای ایران وارد کرد.

در چنین روزگاری که سینمای ایران بیشتر از هر زمان دیگر به آرامش، خیرخواهی، حمایت و همدلی نیاز دارد، بیش از همیشه گرفتار دودستگی، تفرقه افکنی و بی‌پناهی شده است.

تعدد مراجع تصمیم‌گیری و ممیزی، تازه ترین مشکل سینمای ایران است که مهلک‌ترین زخم‌ها را بر تن رنجور سینما نشانده است. بی‌شک تبعات این امر تا مدت‌ها گریبان سینما را رها نخواهد کرد.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران تمامی طرف‌های دعوای اکران را به قانونگرایی، منطق و آرامش دعوت می‌کند و امیدوار است همه آن‌ها که درباره سینما تصمیم می‌گیرند جز به منافع سینمای ایران نیندیشند.

منافع سینمای ایران نیز جز در سایه تن دادن به قانون و مدیریت صحیح محقق نمی‌شود و نجات آن تنها با عقب نشینی طرفین دعوا از اشتباهات خود میسر می‌شود.

متاسفانه سینمای مستقل اجتماعی و وابسته به بخش خصوصی در میانه این مجادله بیشترین لطمه را متحمل شده و بیش از همه در معرض خطر قرار دارد.

براین باوریم در صورتی که جامعه اصناف سینمایی ایران دچار مشکلات ناخواسته نمی‌شد و همچنان فعال بود، تعادل درون سینما اینگونه بر هم نمی‌خورد.

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران امیدوار است با میانجیگری موثر و مصلحانه جامعه اصناف سینمایی، این بحران که نتیجه‌ای جز تضعیف سینما ندارد مرتفع شود و تمامی فیلم‌های صاحب مجوز، در تمام سینماهای کشور بی‌هیچ محدودیتی به نمایش درآیند.


 تاريخ ارسال: 1391/6/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.