پرده سینما

صدف طلایی جشنواره سن‌سباستین به فرانسه رسید

پرده سینما







 

 

 

به گزارش ایسنا، شصتمین جشنواره فیلم سن‌سباستین به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشورهای اسپانیولی‌زبان در حالی به کار خود پایان داد که فیلم در خانه ساخته فرانسوا اوزون برنده‌ی صدف طلایی بهترین فیلم این جشنواره شد.

نمایی از فیلم پرویز ساخته مجید برزگرفیلم در خانه پیش از این توانسته بود جایزه فیپرشی فدراسیون بین‌المللی منتقدین را از جشنواره فیلم تورنتو به دست آورد. در فیلم در خانه محصول فرانسه که به عنوان یکی از برترین ساخته‌های فرانسوا ازون شناخته شده است، بازیگرانی چون فابریک لوچینی، ارنست امهاور، کریستین اسکات توماس و امانوئلا سینر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

به گزارش ورایتی، صدف نقره‌ای فیلم برگزیده هیات‌داوران به فیلم سفید برفیساخته پابلو برگر محصول کشور اسپانیا رسید.

همچنین صدف نقره‌ای بهترین کارگردانی نیز به فرناندو تروب» برای فیلم هنرمند و مدل اعطا شد. جایزه بهترین فیلمنامه را نیز فرانسوا ازون برای فیلم تقدیر شده در خانه کسب کرد.

صدف نقره‌ای بهترین بازیگر زن به ماکارنا گارسیا برای فیلم سفید برفی و جایزه بهترین بازیگر مرد به ژوزه ساکریستن برای ایفای نقش در فیلم مرد مُرده و خوشحالی رسید.

همچنین فیلم سینمایی پرویز ساخته مجید برزگر جایزه ویژه‌ی هیئت داوران شصتمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین در بخش کارگردانان جدید را از آن خود کرد.

این فیلم که دومین ساخته‌ی بلند مجید برزگر است در چند نمایش خود در این جشنواره از سوی منتقدان و تماشاگران جشنواره مورد استقبال قرار گرفت و بازتاب زیادی در مطبوعات اسپانیایی زبان داشت.

در مراسم اختتامیه جشنواره که شب گذشته برگزار شد کارگردانی خوب، بازی شخصیت اصلی و داستان فوق‌العاده فیلم نکات مورد اشاره‌ی داوران برای اهدای جایزه ویژه‌شان به این فیلم عنوان شد.

فیلم پرویز از آثار مستقل سینمای ایران است که در خرداد ماه امسال تولید شد.

تهیه‌کننده فیلم سعید آرمند است و لوون هفتوان ،حمیرا نونهالی،محمود بهروزیان در آن بازی می‌کنند.

فیلم محصول میلاد فیلم و رسول صدرعاملی ست و فیلمنامه آن را حامد رجبی ،بردیا یادگاری و مجید برزگر در طول دو سال و بعد از فیلم اول برزگر  فصل باران‌های موسمی نوشته‌اند.

فصل باران‌های موسمی  فیلم اول برزگر بعد از حضور در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی هنوز فرصت اکران داخلی پیدا نکرده است.

پرویز بعد از سن سباستین در بخش مسابقه‌ی جشنواره رم ، سائو پائولو ،تسالونیکی و جشنواره‌های دیگر ، شرکت خواهد کرد.

جشنواره سن سباستین یکی از معتبرترین جشنواره های دنیا و معتبرترین جشنواره‌ی اسپانیایی زبان جهان است و شصتمین دوره‌ی آن با برنامه‌ها و فیلم‌های ویژه‌ای برگزار شد.

پخش کننده جهانی فیلم شرکت دریم لب فیلمز است. این پخش کننده به زودی اکران فیلم را در فرانسه آغاز خواهد کرد.


 تاريخ ارسال: 1391/7/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.