پرده سینما

بازگشت پیروزمندانه جیمز باند به شکل کلاسیک با «سقوط آسمان»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نخستین واکنش‌ها به فیلم جدید مامور ۰۰۷

سقوط آسمان یکی از بهترین فیلم‌های مجموعه جیمز باند است 

 

پوستر فیلم سقوط آسمانسقوط آسمان با استقبال منتقدان بریتانیایی روبرو شده و گروهی آن را یکی از بهترین فیلم‌های مجموعه سینمایی جیمز باند دانسته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، دانیل کریگ در بیست و سومین فیلم جیمز باند به کارگردانی سام مندس فیلمساز برنده اسکار برای سومین بار به نقش مامور 007 ظاهر شده است.

جفری مکناب منتقد ایندیپندنت گفت: «هرچند سقوط آسمان یک موفقیت تمام عیار نیست، اما قطعاً یکی از بهترین فیلم‌های باند در سال‌های اخیر است.»

مکناب در نقد خود اضافه کرد: «مندس به مبانی بازگشته است: تعقیب و گریزها، کارهای نمایشی، مبارزه‌ها.» او ادامه داد: «او همزمان با ظرافت، مجموعه باند را از نو خلق کرده و به شخصیت‌ها بسیار فراتر از آنچه عادت کرده‌ایم، عمق بخشیده است.» 

 کیت میور نویسنده تایمز از سقوط آسمان به عنوان «یک فیلم بریتانیایی فوق‌العاده» نام برد و نوشت: «از لحظه شنیده شدن صدای آدل که فضایی نوستالژیک خلق می‌کند، تماشاگر می‌داند سقوط آسمان بازگشتی پیروزمندانه به باند در شکل کلاسیک‌اش است.»

باز بامیگبوی نویسنده دیلی میل به سقوط آسمان از پنج ستاره، پنج ستاره داد و آن را «تلفیقی شگفت‌انگیز از باند، بورن و تنها در خانه نامید.»

رابی کالین در تلگراف، مندس را تحسین کرد و نوشت: «او نمی‌ترسد و اجازه خلق لحظه‌های دراماتیک آرام را می‌دهد. راجر دیکینز فیلمبردار درجه یک هم کاری می‌کند که سکانس‌های اکشن بسیار بلندپروازانه باعث خلق زیباترین فیلم باند در 50 سال عمر این مجموعه شود.»

جودی دنچ در سقوط آسمان بار دیگر به نقش «ام» رئیس «ام آی 6»‌ ظاهر شده و رالف فاینس نقش یک مامور دولت بریتانیا را بازی می‌کند. بن ویشاو بازیگر نقش «کیو» است و نائومی هریس، بره‌نیس مارلو، آلبرت فینی، هلن مکروری، اولا راپاسه و تونیا سوتیروپولو هم در این فیلم مقابل دوربین رفته‌اند.   

 خاویر باردم بازیگر اسپانیایی برنده اسکار در سقوط آسمان نقش ضدقهرمان اصلی را بازی می‌کند. منتقدان بازی باردم در نقش سیلوا را مورد تحسین قرار داده‌اند.

 مکناب نوشت: «شخصیت او در سقوط آسمان ترکیبی از رقت‌بار بودن، سبک گروتسک و وحشی‌گری به شیوه هانیبال لکتر است.»

کارولین جوئیت در اکسپرس نوشت: «او مانند ارنست بلوفلد ضدقهرمانی نیست که به دنبال تسلط بر دنیا باشد. او کمی تحت‌الشعاع موهایش است، اما در همه حال غافلگیرکننده ظاهر می‌شود.»

 جوئیت اضافه کرد: «اینکه سیلوا می‌تواند در همین حال ما را بخنداند، باعث می‌شود خیلی بیشتر تهدیدآمیز به نظر برسد.»

تاد مکارتی منتقد هالیوود ریپورتر که یکی از معدود منتقدان آمریکایی حاضر در اکران خصوصی فیلم سقوط آسمان در روز جمعه بود، این فیلم را «یک نمایش جدی و تماشایی» توصیف کرد و نوشت: «فیلم خوش‌ساخت سقوط آسمان قطعاً از سوی هواداران وفادار به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های باند مورد استقبال قرار می‌گیرد و کاری می‌کند که تماشاگر بخواهد فیلم بعدی را کمتر از چهار سال دیگر ببیند.»

در همین حال، زان بروکس منتقد گاردین در حد دیگر منتقدان تحت تاثیر سقوط آسمان قرار نگرفته است. او از پنج ستاره، سه ستاره به سقوط آسمان داد و هرچند از نیمه اول فیلم تعریف کرد، اما در ادامه نوشت: «فیلم در نهایت اجازه می‌دهد ‌احساساتی‌گری، قدرت تشخیص‌اش را تحت‌الشعاع قرار بدهد.»

در سقوط آسمان وفاداری جیمز باند به «ام» مورد آزمون قرار می‌گیرد و این زمانی است که گذشته «ام» فاش می‌شود و «ام آی 6»‌ (اداره اطلاعات خارجی بریتانیا) مورد حمله قرار می‌گیرد. در همین حال 007 باید تهدیدها را خنثی کند، بی‌آنکه برای‌اش مهم باشد این کار به لحاظ شخصی چقدر برایش هزینه دارد.

بیست و سومین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند از 26 اکتبر (5 آبان) در بریتانیا و بسیاری از کشورها در سطح بین‌المللی روی پرده می‌رود و از 9 نوامبر (19 آبان) در آمریکای شمالی به نمایش درمی‌آید.

جیمز باند طولانی‌ترین مجموعه سینمایی دنیاست. ‌دو فیلم آخر باند با بازی کریگ در دنیا حدود 1.2 میلیارد دلار فروش داشتند. تا پیش از کریگ ستاره‌هایی چون شان کانری، راجر مور و پیرس برازنان نقش مامور 007 را بازی کرده‌اند.

 

بی‌بی‌سی / 14 اکتبر / ترجمه: علی افتخاری


 تاريخ ارسال: 1391/7/25
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.