پرده سینما

داستان‌های چند میلیارد ناقابل فیلم فاخر!

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

سازمان سینمایی به تازگی لیست فیلم‌های فاخرش را که اکنون در حال ساخت هستند، اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در لیست منتشر شده نام هفت فیلم استرداد، لاله، برلین منفی هفت، عقاب صحرا، شهید چمران، سوادیکا و فرزند چهارم به عنوان فیلم‌های سینمایی فاخری که با حمایت این سازمان ساخته می‌شوند اعلام شده است.

البته اعلام این لیست و عدم نام بردن از فیلم محمد (ص) مجید مجیدی نشان می‌دهد که این فیلم کاملا بدون حمایت جواد شمقدری در حال ساخت است.

 

استرداد ‌

 

استرداداسترداد از جمله محصولات سازمان سینمایی است که محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده و عضو شورای عالی سینما وظیفه تهیه آن را بر عهده دارد. همچنین کارگردانی این کار بر عهده علی غفاری است که کار قبلی او کارگردانی فیلم چراغ قرمز بوده است.

غفاری همچنین در وعده دیدار، دوشیزه و ... به عنوان دستیار اول کارگردان، در حماسه مجنون و چند فیلم دیگر به عنوان برنامه ریز در فیلم‌هایی مانند حماسه مجنون، بر بال فرشتگان، مستأجر دستیار کارگردان و در لیلی با من است به عنوان بازیگر حضور داشته است.

استرداد با فیلمبرداری محمود‌کلاری برای اولین بار به بازخوانی برهه حساسی از تاریخ معاصر کشورمان می‌پردازد. در این فیلم به فساد دولت پهلوی دوم و اتفاقاتی که بر علیه منافع ملی ایران در آن برهه تاریخی پیش آمده پرداخته می‌شود.

حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، الیسا کاچر، الکساندر ناوانف، سیامک چراغی پور، صالح میرزآقایی، علی رام نورایی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

 

لاله

 

لاله بدون شک فعلا یکه‌تاز میدان حاشیه‌سازی در سینمای ایران است که کار را به مجلس شورای اسلامی هم کشانده است.

این فیلم که درباره لاله صدیق - قهرمان رالی - ساخته می‌شود تاکنون به عرصه مقابله سازمان سینمایی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است به خصوص آنکه کارگردانی این اثر به اسی نیک‌نژاد کارگردان و تهیه‌کننده ایرانی هالیوود سپرده شده است.

البته صحبت‌هایی پیرامون فیلمنامه فمینیستی لاله هم یکی دیگر از موضوعات حاشیه‌ای است اما فعلا سازمان سینمایی تمام قد پشت فیلم ایستاده و علیرضا زرین‌دست فیلمبرداری صحنه‌هایی از کار را شروع کرده است.

بازیگران لاله هنوز معرفی نشده‌اند اما گمانه‌زنی‌ها طیف گسترده آنجلینا جولی و براد پیت تا بازیگران دسته دوم وطنی را در بر می‌گیرد!

 

شهید چمران یا چ

 

چ یکی از آن پروژه‌هایی است که به نظر می‌رسد سازمان سینمایی و جواد شمقدری حساب ویژ‌ه‌ای را روی آن باز کرده است تا آنجا که شمقدری خودش در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد که یکی از دلایل خرید گزارش یک جشن حاتمی کیا این بوده است تا او بدون دغدغه چ را فیلمبرداری کند.

چ

فیلمبرداری فیلم سینمایی که قرار است دو شبانه روز از زندگی شهید چمران را روایت کند هنوز در تهران ادامه دارد.

تهیه‌کننده چ حاتمی‌کیا که بسیاری آن را بازگشت قدرتمند او به سینمای دفاع مقدس می‌دانند، مهدی کریمی است و فریبرز عرب‌نیا، سعید راد، بابک حمیدیان، مریلا زارعی و ... حاتمی‌کیا را در ساخت این فیلم یاری می‌کنند.

 

سوادیکا

 

سوادیکا اگرچه تا همین دیروز هیچ حاشیه‌ای نداشت و جمال شورجه قرار بود پس از سپری کردن هفت‌خان تأمین بودجه به تایلند بروند و فیلم شیخ احمد قمی را بسازد اما خبر ساخت این فیلم در «مرآت هنر» مسائل و سؤالاتی را پیرامون این پروژه به وجود آورده است.

«مرآت هنر» که جمال شورجه رییس هیأت مدیره‌اش است اعضای هیات مدیره قابل توجهی دارد. روح‌اله شمقدری برادر رییس سازمان سینمایی مدیرعامل این موسسه است، سید محمدرضا سجادپور و مهدی عظیمی میرآبادی جزو اعضای هیات مدیره مرآت هنر هستند.

 

عقاب صحرا

 

عقاب صحراعقاب صحرا را مهرداد خوشبخت ساخته و این فیلم اکنون در مرحله فیلمبرداری است. البته عقاب صحرا که داستان زندگی شخصی به نام ابوبصیر را در زمان پیامبر اکرم (ص) روایت می‌کند کاملا بی‌حاشیه جلو رفت و اکنون در مرحله فنی قرار گرفته است.

نکته جالب توجه سپردن ساخت این فیلم به خوشبخت است که جست‌وجوی نام او در اینترنت علی‌رغم فیلم‌های تلویزیونی مختلف، تنها دو فیلم سینمایی صدای پای من و جای او دیگر خالی نیست را نتیجه می‌دهد.

در عقاب صحرا کیکاوس یاکیده، علیرضا کمالی، روناک یونسی، حسین سلیمانی، شهرزاد کمال زاده، محمد ربانی، افشین نخعی، حبیب دهقان نسب و انوشیروان ارجمند به ایفای نقش‌های اصلی می‌پردازند.

 

برلین منفی هفت

 

برلین منفی هفت را رامتین لوافی در آلمان کارگردانی کرد و جلوی دوربین برد. پوستر‌های این فیلم حتی در غرفه ایران در جشنواره کن هم به چشم می‌خورد.

اکنون تدوین برلین منفی هفت که با ترکیب بازیگران ایرانی و خارجی ساخته شده است هم به پایان رسیده و فیلم در جشنواره فجر امسال به نمایش در می‌آید.

برلین منفی هفت فیلمی ضدجنگ است که زندگی چند مهاجر از کشورهای مختلف را روایت می‌کند آدمهایی که زندگی تازه‌ای را در برلین جستجو می‌کنند. در این فیلم مصطفی زمانی، توم بیشاپز، کارولین ایشهورن، مسعود رایگان، حلیما ایلتر، سمیر فوکس، مریم عباس، کریستین ویکتور کوینه بازیگران این فیلم به تهیه کنندگی سیامک پورشریف و موسسه رسانه‌های تصویری هستند.

 

فرزند چهارم

 

مهدی هاشمی و مهتاب کرامتی در فرزند چهارمفرزند چهارم هم حاشیه‌های خاص خودش را در این مدت داشته است. این حاشیه‌ها با ترکیب بازیگران مطرح این فیلم و عزیمت دسته‌جمعی‌شان به سومالی در قاره آفریقا آغاز شد و تا سقوط هواپیمای کوچک حامل بازیگران در صحرا ادامه داشت!

 

وحید موساییان تهیه‌کنندگی و کارگردانی همزمان فرزند چهارم را بر عهده داشته و فیلمبرداری این فیلم به مدیریت علی محمد قاسمی به پایان رسیده است. این فیلم از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی است که چندی قبل تأکید کرد که یکی از شروط اش برای حمایت از فیلم‌ها مجزا بودن تهیه‌کننده از کارگردان یک اثر است.

مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی،حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند،ساناز زرین مهر و حامد بهداد بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم سفری است به آن سوی آفریقا جایی که شرافت انسانی در گیرو دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می‌آید.

گفتنی است درباره بودجه ساخت این فیلم‌های فاخر شایعات زیادی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ارقام سه تا پنج میلیارد تومان برای چ، 8 تا 10 میلیارد تومان برای لاله، 5 تا 7 میلیارد تومان برای استرداد و ... اشاره کرد اما به جز لاله تاکنون درباره بودجه هیچ کدام از فیلم‌ها رسما صحبتی نشده است.

 

 


 تاريخ ارسال: 1391/8/4
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.